تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قرارداد اتی و حواله پیش فروش شده سکه و طلا: مروری بر آخرین خبرها

قرارداد آتی سکه ، توافق نامه‌ای مبنی بر خرید و فروش یک و یا چند واحد سکه برای زمان معین در آینده و با قیمت مشخص است. در بازارهای آتی الزامی نیست که کالا یا دارایی به طور فیزیکی رد و بدل شود و برخلاف بازارهای نقدی، انتقال مالکیت فوری دارایی مطرح نمی‌شود. همچنین در این بازارها بدون در نظر گرفتن این که فرد مالک دارایی باشد یا نباشد، قراردادها قابل خرید و فروش هستند. در بازار امروز طلا و سکه نوسانات و قیمت‌های جدیدی را هر روز در آن شاهد هستیم که سرمایه گذاری افراد در این بازار را تحت الشعاع قرار می دهند از آنجایی که یکی از مهمترین ارکان زندگی مالی هر فردی مسئله سرمایه گذاری است .دانش و سواد مالی به دنبال سرمایه گذاری هدفمند می باشد. برای این که افراد بتوانند سرمایه گذاری هدفمند و سودآوری داشته باشند می بایست با ادبیات سرمایه گذاری آشنا شوند. این ادبیات را می توان شامل مواردی همچون ابزار مالی موجود در بازار، خرید و فروش و همچنین میزان ریسک ( بالا، متوسط ، پایین) این ابزارها دانست. سرمایه گذاری از طریق قرارداد آتی و پیش فروش طلا و سکه نیز از این امر مستثنی نیست بنابراین آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط قرارداد اتی و حواله پیش فروش شده سکه و طلا از ضروریات امروز است. در این راستا مروری بر اخرین رخدادهای خبری قرارداد اتی و حواله پیش فروش شده سکه و طلا در بخش لحظه نگر طلا و ارز به تفکیک هر ماه ارائه شده است. . در این صفحه ، با ارائه خبرهای ویژه مربوط به قرارداد آتی و پیش فروش سکه و طلا یک "گنجینه خبری" از مهمترین و کاربردی ترین اخبار بازار مربوط ایجاد شده است "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید.

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/11/30: 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/05/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/03/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/6/30: 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" شناخت و تحلیل بازار ارز " در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکارخود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سید مجتبی مطهری |   1398/05/09 23:05:52   |
0     0
وجود همچین قرارداد هایی باعث میشود که فروشنده مکلف شود به قرار داد خود پایبند باشد و نمیتواند زیر ان بزند که بسیار خوب است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1398/05/12 23:16:58   |
0     0
قرارداد آتی، به طور کلی توافق نامه‌ای مبنی بر خرید و فروش یک دارایی با ویژگی های مشخص در زمان معینی در آینده است به طوریکه قیمت آن در زمان حال مشخص می گردد. بنابراین قرارداد آتی سکه، توافق نامه‌ای است که براساس آن فروشنده متعهد می شود در زمان مشخصی در آینده تعداد معینی از سکه را به خریدار تحویل نماید و در مقابل خریدار متعهد می شود در زمان مشخصی در آینده مبلغ سکه ها را براساس قیمتی که در حال حاضر طرفین به توافق رسیده اند پرداخت نماید. قراردادهای آتی استانداد، در بازار آتی معامله می شوند.سرمایه‌گذاران با استفاده از قراردادآتی از قرار گرفتن دارایی‌هایشان در معرض نوسانات قیمت بازار جلوگیری می‌نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/18 20:53:54   |
0     0
فرق این اوراق با پیش خرید سکه چیست؟

۱- معاملات آن در بورس پیوسته بوده

۲- قیمت ثابت نیست و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

۳- دارای دامنه نوسان محدود است

۴- سازوکار معاملاتی آن به جای شعب بانکی در شبکه بورس انجام می پذیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه قانع |   1398/05/18 23:06:05   |
0     0
قرارداد آتی در کنار پیمان آتی و سواد و اختیارات معامله ابزارهای معاملاتی هستند که در بازار مشتقات جهت مدیریت ریسک قرار می گیرند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه جهانشاهی افشار |   1398/05/20 12:52:32   |
0     0
قراداد اتی یعنی الان ما تصمیم به خرید کالایی می‌کنیم اما تصمیم نداریم که همین الان کالا را تحویل بگیریم. ودر واقع می‌خواهیم چند ماه بعد کالا را تحویل گرفته و پول آن را بپردازیم، بنابراین به قراردادی که طی آن کالایی را اکنون و با قیمت مشخصی خریداری ‌کنیم اما تحویل و پرداخت وجه آن در آینده صورت می‌گیرد، قرارداد آتی می‌‌‌گویند.

در این قرارداد طرفین متعهد به تحویل کالا و پرداخت وجه آن در تاریخ مشخصی در آینده هستند وبرای تضمین انجام تعهد باید خریدار و فروشنده هر کدام مبلغی را نزد شخص امینی (بورس کالا) قرار دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه جهانشاهی افشار |   1398/05/20 12:56:59   |
0     0
این نوع معامله برای کسانی که قصد دارند ریسک خود را کم کنند بسیار مناسب است مثل کشاورزان و تولیدکنندگان موادغذایی.کشاورز می‌خواهد مطمئن شود در فصل برداشت محصول از نوسان قیمت در امان باشد و کارخانه هم برای برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی نیاز دارد مقدار و قیمت خریدهای آینده خود را مشخص کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه جهانشاهی افشار |   1398/05/20 12:58:16   |
0     0
در بازار فیزیکی (نقدی) افراد وقتی سکه طلا را خریداری می‌کنند این انتظار را دارند که قیمت افزایش یابد تا آنها با فروش در قیمت بالاتر سود کسب کنند. یعنی معامله‌گران فقط زمانی می‌توانند از بازار سود کسب کنند که قیمت‌ها رشد کند. ولی زمانی که قیمت طلا در حال کاهش است عملا نمی‌توانند انتظار سود داشته باشند، فقط می‌توانند در صورت دارا بودن سکه با فروش آن از ضرر یا افزایش آن جلوگیری کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید میرجلیلی |   1398/05/20 13:38:25   |
0     0
قرارداد سَلَف یا عقد سَلَف قراردادی است که در آن عرضه‌کننده دارایی پایه را به ازای بهای نقد و مطابق قرارداد سلف به فروش می‌رساند تا در دوره تحویل به خریدار تسلیم کند. در واقع خریدار امروز وجه نقد را می پردازد و در تاریخ تحویل، سکه خود را دریافت می نماید.
فرق این اوراق با پیش خرید سکه چیست؟
۱- معاملات آن در بورس پیوسته بوده
۲- قیمت ثابت نیست و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.
۳- دارای دامنه نوسان محدود است
۴- سازوکار معاملاتی آن به جای شعب بانکی در شبکه بورس انجام می پذیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه سلطانی |   1398/05/21 22:23:39   |
0     0
یکی از بزرگترین مزایای قرارداد آتی سکه طلا این است که سرمایه‌گذاران با استفاده از معاملات قراردادآتی از قرار گرفتن دارایی‌هایشان در معرض نوسانات قیمت بازار جلوگیری می‌نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics