تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ارز دانشجویی با نرخ بازار پرداخت می شود

بانک مرکزی از تعیین تکلیف ارز دانشجویی و پرداخت با نرخ بازار خبر داد.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، بانک مرکزی از تعیین تکلیف ارز دانشجویی و پرداخت به نرخ بازار خبر داد. بنا بر این گزارش، بعد از اجرایی شدن بسته جدید ارزی و ورود ۲۳ ارز خدماتی به بازار و پرداخت از طریق صرافی ها، قیمت ارز خدماتی با قیمت بازار هم سطح شده است. در حالی که پیش از این ارزهای خدماتی نرخی ۴۲۰۰ تومانی داشتند و از طریق بانک ها پرداخت می شدند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

از جمله ارزهای خدماتی که از طریق دولت پرداخت می شد، ارز دانشجویی بود که با نرخ ۴۲۰۰ تومانی و از طریق بانک ها قابل دریافت بود. اما بعد از اعمال تغییرات جدید در بازار ارز و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات (به غیر از کالاهای اساسی)، قرار بر این شد که تامین ارز خدماتی تنها از طریق صرافی ها انجام بپذیرد و قیمتی معادل ارز در بازار آزاد داشته باشد.

 

این طور که بانک مرکزی اعلام کرده است، ارز دانشجویی برای نیمسال اول تحصیلی ۲۰۱۸ تنها تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ پرداخت می شود و بعد از این تاریخ، ارز دانشجویی تنها از طریق دو بانک و به نرخ آزاد به دست متقاضیان می رسد. این درحالی ست که پیش از این قرار بود تا صرافی ها، ارز خدماتی را با قیمت یک درصد بالانر از نرخ بازار ثانویه (بین ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان) بفروشند اما حالا قیمت ارز خدماتی در صرافی ها هم قیمت با بازار آزاد و با اختلافی در حدود ۱۰۰ تومان به متقاضیان دارای مدرک به فروش می رسد.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics