تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سهم ۱.۵ درصدی ایران از گردشگری جهانی

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در تازه ترین گزارش خود در مورد وضعیت صنعت گردشگری در کشورهای مختلف از رشد منفی این صنعت در ایران در بازه زمانی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ خبر داد.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از کارناوال روندهای گردشگری بین المللی در سال ۲۰۱۷ منتشر شده، نشان می دهد ایران در سال گذشته میلادی در مجموع میزبان ۴ میلیون و ۸۶۷ هزار گردشگر ورودی بوده است. این درحالی ست که پیش از آن (در سال ۲۰۱۶) تعداد ۴ میلیون و ۹۴۲ هزار تن به ایران سفر کرده بودند. مساله ای که حاکی از کاهش ۱.۵ درصدی تعداد سفرها به ایران و رشد منفی صنعت گردشگری در سال های ۲۰۱۶-۲۰۱۷ است. 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

پیش از این در آمارها اعلام شده بود، شمار گردشگران خارجی که در سال ۲۰۱۰ از ایران بازدید کرده بودند ۲ میلیون و ۹۳۸ هزار تن بود. میزان درآمد ایران هم در همین سال (۲۰۱۰) از گردشگران خارجی به ۲ میلیارد و ۴۳۸ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۳ میلیارد و ۷۱۳ میلیون دلار رسیده بود اما هنوز میزان درآمدهای گردشگری ایران در سال ۲۰۱۷ اعلام نشده است!

 

این در حالی ست که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برآوردهای خود از درآمد ایران در سال ۲۰۱۷ از گردشگری خارجی اعلام کرده که درآمد ایران در این زمینه به ۶ میلیارد دلار رسیده است. پیش از این هم در سال ۲۰۱۶ (سال ۱۳۹۵) مسوولان سازمان، میزان درآمد ایران را رقمی معادل ۸ میلیارد دلار اعلام کرده بودند اما آمارهای اعلامی از سوی سازمان جهانی گردشگری برای ایران در همین سال رقمی متفاوت (۳ میلیارد و ۷۱۳ میلیون دلار) را نشان می دهد که در حدود ۴۶ درصد کمتر است. 

این افت تعداد گردشگران ورودی به ایران در سال ۲۰۱۷ در حالی اتفاق افتاده که پیش از این شورای جهانی سفر و گردشگری در پیش بینی اظهار کرده بود که شمار گردشگران خارجی که به کشورمان سفر می کنند ۱۶ درصد رشد خواهد داشت و به ۵ میلیون و ۵۱۳ هزار نفر خواهد رسید. 

منبع خبر: کارناوال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics