تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

در یک قدمی 160 هزار واحد

امروز بورس اوراق بهادار تهران با توجه به حذف سقف رقابت محصولات پتروشیمی در بورس کالا فعالیت خود را در گروه محصولات شیمیایی پرتقاضا آغاز کرد. گروه فلزات اساسی و فراورده های نفتی و معدنی نیز با افزایش تقاضا مواجه بودند.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از  پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در ادامه افزایش عرضه گروه های مطرح بازار را با عقب نشینی مواجه ساخت. افزایش حجم معاملات در کلیت بازار امروز نیز ادامه داشت و شاخص کل در دقایق ابتدایی بازار با رشد بیش از ۳۵۰۰ واحدی روبرو شد. با گذشت حدود یک ساعت از آغاز معاملات افزایش عرضه در نمادهای بزرگ بازار مشهود بود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

اما در بازار نمادهای معاملاتی  وصنعت،  رمپنا،  شویند، پکویر، غمهرا، دفارا،  کپشیر، سپاها، ستران، حتوکا، سهگمت  شیراز، ثفارس، آسیا، شفارس، ساراب، لسرما  وتجارت، وبملت، سشرق، بکاب،  وسپه، خنصیر، کرماشا، کپارس، غپینو، شفارس بازگشایی شدند. در گروه فلزات اساسی که معاملاتی مثبت و پرتقاضا را آغاز کرد ، نماد  ذوب،  فولاژ،  وتوکا،  فلوله و  میدکو با صف خرید آغاز کردند و معاملات نماد  فولاد نیز پس از شروعی مثبت به دامنه های منفی وارد شد. افزایش عرضه در گروه فلزات اساسی صف فروش نماد  کاوه و  هرمز و  فملی را در پی داشت. فخوز از دیگر نمادهای تحت فشار عرضه بود. با حذف سقف رقابت در معاملات محصولات فولادی در بورس کالا شاهد رشد قیمت قابل توجه این محصولات در معاملات روز جاری بودیم و این در حالیست که فشار عرضه بر نمادهای متاثر زیاد بود.


در گروه محصولات شیمیایی معاملاتی قوی در جریان بود و اکثر نمادها با رشد قیمتی و تشکیل صف خرید مواجه شدند. نماد  شاراک صف خرید پرحجم بیش ار ۷۰ میلیونی را تجربه کرد و به دلیل رشد بیست درصدی متوقف شد. در گروه فراورده های نفتی  شپنا تقاضایی قابل توجه داشت و بقیه نمادها نیز مثبت و متعادل آغاز کردند.  شراز در دامنه منفی داد و ستد شد و  شسپا،  شبهرن و  شنفت با صف خرید همراه بود. با گذشت زمان افزایش عرضه در گروه فراورده های نفتی نیز مشهود بود. شپنا تنها نماد مثبت گروه بود و معاملات  شراز،  شبریز،  شاوان و  شبندر با فشار فروش همراه بودند.

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم


در گروه معدنی نیز رفتار سهامداران از آغاز مثبت به سمت افزایش عرضه در نمادها بود. در گروه عرضه برق،  دماوند،  بفجر و  وهور مورد توجه بودند. امروز گروه سیمانی، شاهد رشد در اکثر نمادها بود. در گروه خودرو و قطعات، معاملات مثبت و پرتقاضا دنبال شد و اکثر نمادها با صف خرید روبرو هستند.  خمحور و  خموتور از معدود نمادهای با افت قیمتی این گروه هستند. با افزایش عرضه ها در بازار، شاهد عرضه صف خرید دربرخی از نمادهای خودرویی نیز بودیم. حرکت نمادها در این گروه طی معاملات روز جای قابل توجه بود.


گروه بانکی معاملاتی سرتاسر مثبت را سپری کردند، نماد  وبملت با تقاضای قابل توجه و رشد بیش از ۷ درصدی بازگشایی شد و در ادامه به محدوده های منفی تابلو رسید. در گروه ساخت محصولات فلزی  فجام و  فلامی با رشد تقاضا و صف خرید مواجه بودند. در چند رشته ای ها نماد و  امید مورد توجه بود و به دلیل رشد بیش از ۲۰ درصدی متوقف شد.


این در حالی است که در گروه اطلاعات و ارتباطات  آپ،  مداران،  رتاپ معاملات خوبی را تجربه کردند. نماد نماد  های_وب اولین صف خرید پس از بازگشایی را تجربه کرد و خبری از عرضه سنگین بازارگردان نبود. در گروه استخراج زغال سنگ،  کپرور و  کشرق با اقبال بازار مواجه بود. در تک نمادها  واحیا متعادل بوود،  رمپنا پس از رشد ۱۰ درصدی با بازگشت قیمتی مواجه شد ،  حفاری نیز با صف فروش مواجه شد.


در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای  فارس،  پارس،  جم ،  پارسان،  همراه و  اخابر با افزایش ۳۰۵۸ واحدی روبرو شد. حذف سقف رقابت محصولات پتروشیمی در بورس کالا اقبال به نمادهای گروه مذکور را در پی داشت و همین موضوع رشد شاخص و نزدیکی به سطح 160 هزار واحدی را در پی داشت هرچند افزایش عرضه با توجه به نزدیکی به موعد تسویه کارگزاری ها نیز در بازار محسوس بود.

 

 این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهند گرفت.

منبع خبر: پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics