تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بازار مسکن راکد نشده/ تسهیلات بخش مسکن افزایش می‌یابد

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به ادامه جلسات برای افزایش تسهیلات بخش مسکن گفت: بازار مسکن در رکود به سر نمی‌برد و شرایط فعلی با توجه معاملات در تمامی بخش‌های این بازار طبیعی است.

 

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به ادامه جلسات برای افزایش تسهیلات بخش مسکن گفت: بازار مسکن در رکود به سر نمی‌برد و شرایط فعلی با توجه معاملات در تمامی بخش‌های این بازار طبیعی است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، چگینی در نشست خبری هجدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران بیان کرد: این همایش از ۲۵ تا ۲۶ سال گذشته آغاز شده است و مسائل حوزه مسکن وشهرسازی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

وی در ادامه افزود: این همایش امسال یک همایش موضوع محور است وسعی کردیم در زمینه‌هایی، چون برنامه ملی بازآفرینی شهری، توسعه سکونتگاه‌های جدید، توسعه و تامین مسکن روستایی ور وش‌های نوین تامین مالی مسکن طرح‌هایی ارائه کنیم.

 

چگینی در خصوص کارگا ه‌های تشکیل شده در این همایش گفت: این همایش با رویکرد ۵ کارگاه از قبیل: مالیات بخش مسکن، اسکان بشر، بافت‌های نابسامان شهری، استارت آپ‌های بخش مسکن وتحلیل وبررسی بازار مسکن هفتم و هشتم مهرماه در محل مرکز تحقیقات راه و مسکن برگزار می‌شود.

 

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن در خصوص مراحل اجرای سامانه املاک ومسکن بیان کرد: در زمینه راه اندازی این سامانه بحث‌های مختلفی انجام شده و بر اساس قانون این وظیفه بر عهده وزارتخانه قرار داده شده است که شرایط اجرای این سامانه بررسی واطلاعات آن (خصوصی، دولتی و عمومی و ..) باید جمع آوری شود که اینکار بسیاربزرگی است که در صورت نهایی شدن آن وجمع بندی اطلاعات هنوز اقدام موثری صورت نگرفته و این برنامه در حال حاضر قابل بهره برداری نیست.

 

وی در این باره توضیح داد: کمیته راهبردی مربوط به سامانه راه اندازی املاک ومسکن در حال بررسی شرایط راه اندازی این سامانه است و با بررسی‌های صورت گرفته اگر امکان تحویل این پروژه به شهرداری باشد آن را واگذار خواهیم کرد در غیر این صورت مابقی مراحل اجرای سامانه املاک و مسکن در وزارت راه بررسی خواهد شد.

 

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به عدم تاثیر دریافت مالیات از واحد‌های خالی از سکنه تصریح کرد: موضوع دریافت مالیات از واحد‌های خالی از سکنه آنقدر در بازار مسکن تاثیرگذار نیست و اگر این بازار راه اندازی شود تاثیر چندانی در روند معاملات نخواهد داشت.

 

چگینی در توضیح روند بازار مسکن در ماه‌های آتی توضیح داد: بازار مسکن به صورت مستقیم از بازار‌های موازی، چون طلا، سکه، ارز، خودرو و ... تاثیر می‌پذیرد و همین امر موجب شده تا در شش ماهه سال ۹۶ و چهار ماهه سال جاری شاهد رشد ۶۰ درصدی معاملات در بخش مسکن هستیم.

 

وی عنوان کرد: رشد ۶۰ درصدی بخش مسکن تنها مربوط به شهر تهران است و به کلیت کشور ارتباطی ندارد، ولی به طور میانگین قیمت مسکن در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته و قیمت مسکن در تهران رشد ۴۰ درصدی داشته است.

 

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به تاثیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر رشد قیمت مسکن گفت: قیمت مصالح ساختمانی نسبت به سال گذشته بخصوص در بخش فولاد افزایش چشمگیری داشته که این موضوع موجب می‌شود که شاهد افزایش قیمت مسکن در سال جاری باشیم.

منبع خبر: خبرگزاری میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics