تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش ۲.۵ برابری هزینه تعمیر قطار مسافری/ هر واگن ۷میلیارد تومان

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی گفت: با افزایش قیمت قطعات واگن‌های مسافری متأثر از افزایش قیمت فولاد و محصولات پتروشیمی، هزینه تعمیرات قطارها افزایش چشمگیری یافته است.

 

 

به گزارش  لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، محمد رجبی با اعلام این مطلب تصریح کرد: با افزایش تعرفه‌های خرید و تعمیر واگن‌ها، هزینه تأمین قطعات از سه‌میلیارد تومان به هفت‌میلیارد تومان خواهد رسید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی افزود: هزینه بازسازی واگن‌ها به بیش از یک میلیارد تومان بالغ می‌شود که با تخصیص ارز مناسب به حدود ۸۰۰ میلیون تومان کاهش می‌یابد. شرکت‌های ریلی همین حالا هم به‌منظور تامین همین ارقام برای تعمیر و نگهداری واگن‌ها مشکلات فراوانی دارند.

 

وی یادآور شد: تأمین این میزان از هزینه‌ از توان شرکت‌ها خارج بوده و در این صورت شرکت‌ها نمی‌توانند با انجام تعمیرات اساسی واگن‌ها، آنها را برای سیر آماده کنند. رجبی ادامه داد: ما از دولت می‌خواهیم که با تخصیص ارز و منابع ویژه با سود کم بهره به شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری کمک کنند تا با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی، چرخ، سیستم ترمز، باتری و... را از خارج کشور وارد کنند. رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی خاطرنشان کرد: اگر این امر ممکن نشود، به دلیل عدم وجود صرفه اقتصادی، ظرفیت صندلی‌ها را از دست می‌دهیم.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics