تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ابعاد همکاری‌های مشترک بیمه‌ی مرکزی ایران و جامعه‌ی حسابداران رسمی بررسی شد

در نشست هیأت مدیره‌ی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران با رئیس کل بیمه‌ی مرکزی ایران همکاری مشترک دو نهاد در ارتقای نظارت مالی بر شرکت‌های بیمه و نیز طرح بیمه‌ی مسئولیت حرفه‌ای حسابرسان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران  هیأت مدیره‌ی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران در نشستی با غلامرضا سلیمانی امیری رئیس کل بیمه‌ی مرکزی ایران به بررسی حوزه‌های مشترک فعالیت این دو نهاد پرداختتند. در این نشست با توجه به ضرورت ارتقای نظارت مالی بر شرکت‌های بیمه، مسئولیت مؤسسات حسابرسی عضو جامعه در پیشبرد امور نظارتی موردنظر بیمه‌ی مرکزی ایران مورد بررسی قرار گرفت. همچنین با توجه به این که هم‌اکنون شاهد گذار از استانداردهای بومی حسابداری به استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی IFRS در شرکت‌های بیمه هستیم، وظایف مؤسسات حسابرسی در این مرحله مورد تأکید قرار گرفت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در بخش دیگری از این نشست، موضوع بیمه‌ی مسئولیت مدنی حسابرسان موردبحث قرار گرفت. از آن‌جا که حسابرسان در قبال، سهام‌داران، گروه‌های متعدد ذی‌نفع و اشخاص ثالث نیز ارکان‌ نظارتی مانند سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی، بیمه‌ی مرکزی وظایف و مسئولیت‌های سنگین اجتماعی برعهده دارند، پیشبرد امر بیمه‌ی مسئولیت مدنی حسابرسان به‌منظور ارتقای بازار خدمات حسابرسی و پیشبرد امر شفافیت اقتصادی در مرحله‌ی کنونی اهمیت خطیری دارد.

 

در همین خصوص سید محمد علوی، دبیرکل جامعه‌ی حسابداران رسمی گفت در نشست با ریاست محترم کل بیمه‌ی مرکزی ایران از سویی جایگاه حسابداران رسمی در یاری به تحقق اهداف نظارتی بیمه‌ی مرکزی به منظور ارتقای صنعت بیمه در ایران موردتوجه قرار گرفت و از سوی دیگر نقش مؤسسات بیمه در توسعه‌ی حسابرسی و شفافیت مالی در کشور از طریق طرح بیمه‌ی مسئولیت مدنی حسابرسی مورد بحث واقع شد. وی ابراز امیدواری کرد با توسعه‌ی همکاری دو نهاد شاهد بهبود کیفی گزارشگری مالی شرکت‌های بیمه و نیز گسترش بازار خدمات حرفه‌ای حسابرسی باشیم.

 

گفتنی است که بر طبق مقررات موجود بیمه‌ی مرکزی ایران ضمن وظایفی نظیر ایجاد بستر مقرراتی فعالیت شرکت‌های بیمه، و پذیرش و واگذاری بیمه‌های اتکایی، مسئولیت نظارت بر بازار بیمه‌ی ایران را برعهده دارد.

منبع خبر: پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics