تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برگزاری نشست مشترک هیأت مدیره و حسابداران رسمی فعال در شیراز

نشست هم‌اندیشی حسابداران رسمی شاغل در شیراز با حضور هیأت مدیره‌ی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران، روز دوشنبه شانزدهم مهرماه در محل هتل شیراز این شهرستان برگزار شد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران، در این نشست که در ادامه‌ی رایزنی با شرکای مؤسسات حسابرسی و نیز طرح دیدگاه‌های جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران با حضور حسابداران رسمی شاغل در مؤسسات حسابرسی استان فارس برگزار شد مباحث متنوعی به منظور هم‌اندیشی و تبادل نظر پیرامون مباحث جاری حرفه مطرح شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

حسابداران رسمی شاغل در استان فارس موارد متعددی را مورد توجه قرار داده و تأکید کردند که جامعه باید مساعی بیش‌تری صرف آن‌ها بکند. ازجمله‌ی این موارد پشتیبانی حرفه‌ای از تمامی اعضای جامعه در مسیر اعتلای حرفه‌ای است. آنان ضمن آن که خواهان لغو معافیت حسابداران دارای دکترا و نیز مدیران باسابقه‌ی دولتی از آزمون شدند، در خصوص توجه بیش‌تر به آن دسته از اعضای جامعه که در شهرستان‌ها شاغل‌اند خواهان برقراری آموزش حرفه‌ای در این مراکز، استفاده‌ از فناوری‌های آموزشی و آموزش از راه دور برای توسعه‌ی روش‌های آموزشی و نیز بهره‌گیری از حسابداران شاغل در شهرستان‌ها برای عضویت در کارگروه‌های حرفه‌ای شدند.

 

 همچنین، در خصوص موارد مرتبط با کنترل کیفیت حاضران در جلسه به ضرورت اقدامات پیشگیرانه در جامعه اشاره داشتند و ضمن تأکید بر ضرورت هماهنگی جامعه و بورس اوراق بهادار، کنترل کیفیت مؤسسات و رتبه‌بندی آن‌ها صرفاً براساس یک پرونده را روشی نادرست دانستند که لازم است به اصلاح آن مبادرت کرد.

 

حاضران در نشست با اشاره معضلات مرتبط با نرخ‌شکنی، رقابت ناسالم و کاهش حق‌الزحمه‌ی حسابرسی، به‌طور مشخص خواهان بررسی و پی‌گیری جامعه در مورد فعالیت واسطه‌های حسابداری در شیراز و امضای گزارش‌های مربوطه در تهران اشاره داشتند. دیگر موضوع موردتوجه حسابداران رسمی حاضر در جلسه ضرورت آگاه‌سازی و توجه شرکت‌ها به هم‌زمانی و توأمان بودن وظیفه‌ی بازرسی قانونی و حسابرسی است

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 

در این جلسه، سیدمحمد علوی، دبیرکل جامعه، اقدامات جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران طی دوره‌ی اخیر را توضیح داد و ازجمله به ارتقای بافت کارشناسی جامعه، اصلاح ساختارهای لازم در خصوص فرآیندهای کنترل ‌کیفیت، بازنگری دستورالعمل‌های حسابرسی، ترجمه‌ی دستورالعمل‌ حسابرسی بین‌المللی، تشکیل جلسات به منظور اصلاح اساسنامه‌ی جامعه و اساسنامه‌ی نمونه‌ی مؤسسات حسابرسی، پی‌گیری اجرای صحیح و مناسب آیین‌نامه‌ی کارگروه انتخاب حسابرس برای شرکت‌های دولتی و ارائه‌ی راهکارهای پیشنهاد جهت استفاده‌ی مناسب‌تر از ظرفیت مؤسسات حسابرسی، ارائه‌ی خدمات آموزشی رایگان برای اعضا، انعقاد قرارداد خدمات رفاهی برای اعضا در موضوعات مختلف و اطلاع‌رسانی آن‌ها در سایت جامعه، پی‌گیری از اداره‌ی ثبت جهت اجرای آیین‌نامه راهکارهای افزایش تقویت حسابرسی، تصمیم برای ایجاد شرکت تعاونی برای اعضا، و بیمه‌ی مسئولیت حرفه‌ای اشاره کرد. ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شامل اتوماسیون اداری، سامانه‌های پردیس، سحر و جام، و اجرای عملیات ساخت ساختمان میرداماد به منظور فضای آموزشی، و بهسازی دفتر ستادی جامعه را برشمرد.

 

همچنین در این نشست، دیدگاه‌های دیگر اعضای هیأت مدیره مطرح شد و در ادامه‌ی جلسه آقای ناصر رزاق، عضو هیأت مدیره در خصوص تغییرات نظام کنترل کیفیت مواردی را توضیح دادند و آقای مهدی بیرانوند، دیگر عضو هیأت مدیره، مواردی را درخصوص برنامه‌های پیش روی آموزش حرفه‌ای برشمردند.     

 

گفتنی است سلسله نشست‌های هیأت مدیره و شرکای مؤسسات حسابرسی در ماه‌های اخیر با هدف مشارکت هرچه بیش‌تر اعضای جامعه در مسایل آن برگزار می‌شود و برگزاری نشست‌های دیگر نیز در دستورکار هیأت مدیره بوده است.

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics