تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ارزشمندترین شرکت حال حاضر؛ رکوردشکنی تازه در سهام اپل

سهام اپل با رقم 143.80 دلار به بالاترین قیمت نهایی در طول تاریخ کمپانی دست یافت.

چنانچه تجزیه 1 به 7 سهام در خرداد ماه سال 93 را در نظر بگیریم، هم اکنون سهام اپل دارای ارزشی برابر با 1006.6 دلار است که این رقم نه تنها برای اهالی کوپرتینو رکوردشکن بوده بلکه تاکنون هیچ کمپانی نیز نتوانسته بدان دست پیدا کند.

گفتنی است با توجه به رکورد ثبت شده، هم اکنون ارزش کمپانی اپل برابر با 754 میلیارد دلار است. برای آنکه بتوانید تصور درستی از آن داشته باشید، کمپانی مادر گوگل یعنی آلفابت دارای ارزشی معادل با 568 میلیارد دلار بوده و این رقم برای مایکروسافت 505 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

لازم به ذکر است ارزش سهام اپل از زمان عرضه نخستین آیفون در تیر سال 86 تاکنون رشدی 763 درصدی را تجربه کرده و از فروردین ماه 89 که مصادف با ورود نسل نخست آیپد به بازار است، سهام کمپانی ساکن کوپرتینو 346 اوج گرفته است. همچنین باید اشاره کرد از زمان سکانداری تیم کوک تا به حال نیز ارزش سهام اپل با افزایش 166 درصدی مواجه شده است.

ناگفته نماند موفقیت محصولاتی همچون آیفون، آیپد، آی مک، آیپاد و اپل واچ توانسته این توفیق را برای کمپانی اپل به همراه داشته باشد و آن را به ارزشمندترین شرکت حال حاضر در دنیا بدل کند.

منبع خبر: PhoneArena
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics