تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ویزای رایگان ترانزیتی ایران اجرا می شود

، علی اصغر مونسان -رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- از طراحی روادید رایگان ایران با اعتبار ۷۲ ساعته برای گردشگران ترانزیتی با همکاری وزارت امور خارجه خبر داد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از کارناوال  آقای مونسان این خبر را در همایش سراسری سرمایه گذاران و هتلداران که چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۳۹۷ در هتل اسپیناس، همزمان با فرا رسیدن روز جهانی جهانگردی برگزار شده بود، اعلام کرد و به دیگر طرح های در دست رسیدگی سازمان اشاره داشت: 

 

استفاده از ظرفیت ارز دیجیتال که طی مکاتبه با بانک مرکزی در حال انجام است، طرح تعطیلات زمستانی که در صورت نبود محدودیت از امسال به اجرا گذاشته خواهد شد، لغو روادید گروهی برای چینی‌ها که مکاتبات آن با وزارت خارجه در حال انجام است، از جمله طرح‌های در حال پیگیری به شمار می‌ آید.

 

معاون رییس جمهور از افزایش تعداد لغو روادید با کشورهای هدف خبر داد و گفت: این طرح با همکاری وزارت خارجه انجام خواهد شد که در نخستین فاز به صورت یک‌ طرفه با عمان اجرا شده است. قطعا با لغو روادید ایران برای عمانی‌ها به تعداد گردشگران سلامت اضافه خواهد شد.

 

آقای مونسان همچنین به توافق با بانک گردشگری برای تخصیص ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش گردشگری اشاره کرد و افزود:  ۷۵۰ میلیارد تومان این اعتبار در قالب کارت‌های سفر در اختیار مردم قرار می‌گیرد که البته قرار نیست در ازای پول نقد به مردم داده شود تا منجر به رشد نقدینگی و هدررفت پول شود. ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر این اعتبار با عنوان وام به دفاتر خدمات گردشگری و هتل‌ها پرداخت خواهد شد.

 

مونسان از اجرای طرح تخفیف مالیاتی برای بخش های خدماتی گردشگری نیز خبر داد و گفت:  طرح تخفیف به گردشگری در قانون مالیات بر ارزش افزوده از مرحله کمیسیون اقتصادی گذر کرده و امیدواریم پس از تصویب به صنعت هتلداری کمک کند.

 

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد وضعیت هتلداری کشور نیز چنین گفت:  در حال حاضر ۱۲۵ هتل با ستاره بالا در کشور وجود دارد که تاکنون شمار آن‌ها به ۱۵۸ واحد رسیده و تلاش می‌شود تا پایان دولت دوازدهم به ۲۸۰ هتل برسد.

 

 معاون رییس جمهور در پایان در مورد دریافت خدمات ارزی در هتل‌ ها اعلام کرد:  این سازمان با کلیات طرح موافق است چراکه تفاوت ارز، هتل را بسیار بسیار ارزان کرده ولی باید روشی را پیدا کنیم که موجب کاهش تعداد گردشگر نشود. نباید مزیت سفر ارزان را از دست بدهیم.

منبع خبر: کارناوال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics