تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تفاهم‌نامه دانشکده ادبیات دانشگاه شهید بهشتی با بنیاد علم ایران منعقد شد

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی ضمن تاکید بر حمایت از پژوهشگران در شرایط کنونی همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه را در شرف آغاز دانست و تاکید کرد: حوزه‌های علوم انسانی مظلوم واقع شده، این در حالی است که فرهنگ در به ثمر رسیدن درست دستاوردهای علوم پایه و مهندسی نقش دارد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، سیدحسن صدوق امروز در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران (بنیاد علم ایران) در شرایط فعلی که مردم از دانشگاه‌ها انتظار کمک به دولت و برقراری ارتباط با صنعت را دارند، خاطر نشان کرد: شرایط فعلی اقتضا می‌کند که چشم به دانشگاه‌ها داشته باشیم که این ممکن نیست، مگر آنکه حمایت معنوی و مادی صندوق از پژوهشگران محقق شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به شمولیت علوم مختلف در چتر حمایتی صندوق این موضوع را برای دانشگاه‌های جامع از جمله دانشگاه شهید بهشتی مهم دانست و افزود: امیدواریم با توجه به فعالیت دانشگاه در سه حیطه علوم فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی و نیز به برکت این جلسه توازن کافی در تخصیص امکانات به دانشکده‌های درخور جذب برقرار شود.

 

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با دانشکده ادبیات و علوم انسانی در شرف آغاز است، مظلومیت حوزه‌های علوم انسانی را یادآور شد و تاکید کرد: نقش فرهنگ در به ثمر رسیدن درست دستاوردهای علوم پایه و مهندسی غیرقابل انکار است، ضمن آنکه این علوم در شناسایی آسیب‌های اجتماعی نیز نقش دارند.

 

صدوق، خط‌ کشی بین علوم را اعتباری دانست و اظهار کرد: علم باید درخت تنومندی تلقی شود که دارای شاخه‌های متعدد است.

 

وی اضافه کرد: در شرایطی که دانشگاه‌ها متهم به روزمرگی هستند، حمایت صندوق از دانشگاه باعث قرار گرفتن آن در مسیر پویا می‌شود.

 

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی ضمن اشاره به تحصیل بیش از 9000 دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی، این دوره را زمان پژوهش دانست و گفت: اگرچه ما بیشتر بر آموزش تکیه داریم، اما باید بپذیریم که پژوهش از این دوره آغاز می‌شود.

 

صدوق در پایان افزود: با توجه به سخن مقام معظم رهبری که امیدواریم هر پایان‌نامه مورد حمایت بخشی قرار گیرد، این موضوع در حمایت پژوهشگران اساس کار بوده و بدین طریق حوزه پژوهش در خدمت جامعه و نیز حل مساله اشتغال قرار می‌گیرد.

 

در پایان این مراسم متمم تفاهم‌نامه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران (بنیاد علم ایران) با دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه در زمینه انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک،‌ طرح‌های پسا دکتری و رساله دکتری و ثبت اختراعات خارجی به امضا رسید.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics