تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ضرورت تسریع اقدامات دولت برای تخصیص بسته های حمایتی به محرومین

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: از رییس جمهور می‌خواهم که با توجه به شرایط اقتصادی فکر عاجلی برای تخصیص بسته‌های حمایتی به محرومین در نظر گیرد.

به گزارش لحظه نگ مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، علی رستمیان در نطق خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: از اقدامات شجاعانه پاسداران حریم ولایت و انقلاب و نظام که به بهترین وجه ممکن انتقام خون شهدای حادثه تروریستی در اهواز را گرفتند و پیام روشنی به استبداد جهانی و کشورهای مرتجع منطقه دادند، تشکر می‌کنم.

 

وی با خطاب قرار دادن وزیر نیرو گفت: رفتار تبعیض‌آمیز در وزارتخانه شما در خصوص تخصیص آب و خروج سالانه ۸ تا ۱۲ میلیارد متر مکعب آب از لرستان و اجازه برداشت آن  برای نمایندگان این استان قابل توجیه نیست.

 

این نماینده مجلس همچنین افزود: علی رغم دستور وزیر راه برای افزایش پروازهای فرودگاه خرم‌آباد که یکی از محورهای توسعه استان است، هنوز اقدام شایسته‌ای انجام نشده است و چرا در تخصیص اعتبارات کریدور شمال غرب به جنوب تبعیض قائل می‌شوید؟ توقف عملیات اجرایی تونل الشتر به بروجرد و راه‌های روستایی حوزه کاکاوند و کلاته قابل توجیه نیست.

 

رستمیان همچنین تصریح کرد: اصلی‌ترین عنصر و رکن اقتصاد مقاومتی تقویت کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی است اما اکثر سیاست‌ها، دانسته یا نادانسته در جهت تضعیف کشاورزی و در نتیجه تضعیف اقتصاد مقاومتی است. امروز عرصه‌های کشاورزی در اختیار کشاورزان به روش‌های مختلف به عرصه‌های منابع طبیعی و ملی ملحق و عملا کشاورزان بیکار می‌شوند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: از مسئولین می‌خواهیم تا به کشاورزان کمک کنند و زمین آنها را تملک نکنند چرا که این کار موجب بیکاری افزاینده در کشور و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و امنیتی است.

 

وی همچنین اظهار کرد: از دولت امید می‌رود که بسته‌ های حمایتی از تولیدکنندگان را در بخش‌های صنعت و کشاورزی که از طریق بانک مرکزی مقرر شده جرایم و دیرکرد تسهیلات بخش تولید بخشوده شود، هر چه سریع‌تر ابلاغ نمایند.

 

رستمیان در بخش دیگری از نطق خود از وزیر بهداشت درخواست کرد که بیمارستان‌های فعال الشتر و نورآباد نوسازی شوند و به سیستم MRI و آنژیوگرافی و سی تی آنژیو مجهز شوند و آمبولانس های شهرستان تجهیز و نوسازی شوند و شش دستگاه آمبولانس به دلفان و سلسله اختصاص یابد.

 

نماینده مردم دلفان و سلسله همچنین بیان کرد: با وجود ۱۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در دلفان که کمتر از ۸ درصد آن آبی است و  شهرستان الشتر که از ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی  تنها ۲۹ هکتار آن آبی است و بقیه به صورت دیم کشت می‌شود و با وجود اینکه میزان بارش در حوزه انتخابیه ۵۰۰ میلیمتر در سال است، عدم تخصیص مناسب از بهره‌برداری از منابع آبی و نداشتن اعتبارات مناسب برای آبخیزداری ظلم مضاعف است که اثرات اجتماعی خود را نشان می‌دهد.

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 

وی افزود: شغل بیشتر مردم حوزه انتخابیه کشاورزی است و قیمت پایین گندم که سال‌هاست افزایش نیافته، فقر آنها را عمیق‌تر کرده است. پیشنهاد  می‌شود با توجه به افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت نهاده‌ها و تجهیزات کشاورزی حداقل هر کیلو گندم ۲۵ هزار ریال از کشاورزان خریداری شود.

 

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی بیان کرد: با توجه به کمبود شدید معلم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در آستانه سال تحصیلی با حذف بسیاری از معاونت‌های مدارس و دیگر پست‌های اداری شوک بزرگی به مدیران آموزشگاه‌ها وارد و باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای مدارس شده است که عملا معملان در شروع سال تحصیلی با یک چالش بزرگ مواجه شده‌اند. تدریس اجباری مدیران و معاونان مدارس باعث افت شدید آموزشی و ضعف مدیران مدارس می‌شود. چرا در خصوص ساماندهی و به کارگیری حق التدریس‌های جا مانده و آموزشیاران نهضت عملکرد شفافی نداریم؟ در بعضی استان‌ها آنها را به کار می‌گیرند و در شهرستان‌های مختلف بعضی استان‌ها تبعیض در بکارگیری آنها دیده می‌شود. وزیر آموزش و پرورش دستور دهد این تبعیضات و اقدامات سلیقه‌ای پایان یابد.

 

وی در پایان سخنان خود از رئیس جمهور خواست که با توجه به شرایط اقتصادی فکر عاجلی برای تخصیص بسته‌های حمایتی به محرومین در نظر گیرد و درباره احداث کارخانه پتروشیمی و لاستیک بارز اقدامی عملیاتی کنند.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics