تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فرودگاه سمنان به توسعه آموزش عالی در استان کمک می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی رسمی فرودگاه سمنان و انجام اولین پرواز مسافربری آن در روزهای آینده گفت: راه‌اندازی این فرودگاه نقش مهمی در توسعه آموزش عالی در استان سمنان خواهد داشت.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، دکتر نوید دانایی با اشاره به نقش فرودگاه سمنان در رشد اقتصادی و توسعه پایدار، اظهار کرد: فرودگاه‌ها از با ارزش‌ترین زیر ساخت‌های جوامع پیشرفته محسوب می‌شوند و به دلیل برخورداری از پتانسیل‌های مختلف در رشد اقتصادی کشورها و کمک به ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی دارند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: ارزش و اهمیت فرودگاه‌ها در دنیای امروز به حدی است که برخی کارشناسان فرودگاه‌ها را لوکوموتیو اقتصادی کشورها توصیف کرده و وجود فرودگاه‌های پررونق و کارآمد را عامل رشد اقتصادی و توسعه‌ پایدار می‌دانند.

 

دانایی ادامه داد: وجود فرودگاه در یک منطقه می‌تواند نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌ها برای توسعه آموزش عالی، دسترسی مناسب‌تر به خدمات درمانی، جذب سرمایه‌گذارهای کلان داخلی و خارجی، گسترش صنعت گردشگری و غیره داشته باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان فرودگاه، به تردد مسافرین اشاره کرد و گفت: با هدف توسعه زیرساخت‌های استان حضور نخبگان، سرمایه‌گذاران و مسئولان در منطقه ضروری است، بنابراین بهره‌برداری از فرودگاه سمنان باید با جدیت هرچه تمام صورت پذیرد.

 

دانایی گفت: فرودگاه می‌تواند فرصت و مزیت مناسبی برای حضور اساتید صاحب‌نظر علوم پزشکی و توریسم درمانی باشد. همچنین وجود مراکز دانشگاهی، بیمارستان‌ها و فضاهای بهداشتی درمانی برای جذب توریسم درمانی فرصت مناسبی برای تقویت فرودگاه مرکز استان خواهد بود.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه صنعت حمل و نقل در هر کشور بیانگر وضعیت اقتصادی و میزان توسعه صنعتی آن است، خاطرنشان کرد: صنعت حمل و نقل هوایی امروزه به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه و رشد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دنیا مطرح و از جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تکنولوژیکی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برخوردار است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ابراز امیدواری کرد: بزودی شاهد آغاز پروازها از فرودگاه سمنان باهدف توسعه این استان به اقصی نقاط کشور و جهان باشیم.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics