تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سقوط رتبه گردشگری ایرانی ها در ترکیه

شمار گردشگران ایرانی در ترکیه در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی در رتبه نخست قرار داشت، اما اکنون بر اساس آمارهای جدید تا رتبه چهارم کاهش پیدا کرده است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از کارناوال بر اساس این گزارش که از دیلی صباح نقل شده و بر طبق آخرین آمار منتشره از سوی وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه، این کشور مابین ماه های ژانویه تا پایان اگوست ۲۰۱۸ (مرداد ماه ۱۳۹۷) در مجموع پذیرای ۲۷ میلیون گردشگر بود که در مقایسه با رقم ۲۱ میلیونی سال پیش از آن در حدود ۲۲.۹ درصد افزایش داشت؛ رقمی که پیش بینی می شود در انتهای سال میلادی به ۴۰ میلیون تن برسد.

 

در این گزارش همچنین آمده است که روس ها با ۴.۱۸ میلیون گردشگر بیشترین توریست را به ترکیه می فرستند و در جایگاه نخست گردشگران ورودی این کشور قرار دارند. آلمان با ۲.۹۷ میلیون نفر بریتانیا با ۱.۵۷ میلیون نفر و ایران با ۱.۵۱ میلیون نفر در رتبه های بعدی کشورهای فرستنده گردشگر قرار دارند.

 

شمار گردشگران ایرانی در ترکیه در مدت اخیر به دلیل افزایش شدید قیمت ارز در ایران به شدت کاهش یافته است، این در حالی ست که ایران تا پیش از این ماجرا و در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۸ با ۸۶۰ هزار توریست، بالاتر از آلمان (۶۷۱ هزار نفر) و روسیه (۶۵۱ هزار نفر) در رتبه اول سفر به ترکیه قرار داشت.

 

بر اساس گزارش وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه، ایرانی ها به ترتیب با ۱۵۴، ۱۹۶، ۳۷۸ هزارنفر در در ماه های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۱۸ در رتبه نخست گردشگران خارجی ورودی به ترکیه قرار داشتند اما بعد از کاهش سفر ایرانی ها به ترکیه، رتبه ایرانی ها در بین تعداد گردشگران خارجی از اول به چهارم رسید.

 

منبع خبر: کارناوال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics