تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یک پیشنهاد جذاب؛ صورتحساب سهام عدالت را پرداخت کنید

برای دریافت یک میلیون تومان سهام عدالت باید مبلغی در حدود ۴۷۰ هزار تومان پرداخت کنید، آیا پرداخت این مبلغ به نفع‌تان است؟

 برای دریافت یک میلیون تومان سهام عدالت باید مبلغی در حدود ۴۷۰ هزار تومان پرداخت کنید، آیا پرداخت این مبلغ به نفع‌تان است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد بهتر است مشمولان همه این مبلغ را پرداخت کنند تا صاحب کل سهام عدالت‌شان شوند، در همین حال سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی‌ هم به مشمولان توصیه کرد این مبلغ را بپردازند.به گزارش همشهری، هیچ رئیس‌جمهوری قبلا به مردم نگفته بود که برای دریافت یک میلیون تومان سهام عدالت باید مبلغی هم پرداخت کنند اما آنطور که اکنون قانون مشخص کرده است برای دریافت یک میلیون تومان سهام عدالت مشمولان باید به‌طور میانگین رقمی در حدود 470هزار تومان پرداخت کنند تا کل سهام به آنها اختصاص یابد در غیراین صورت اگر مبلغ را پرداخت نکنند فقط نیمی از سهام به آنها تعلق خواهد گرفت.

حتما شما هم از خودتان سؤال کرده‌اید که آیا باید بقیه اقساط سهام عدالت را پرداخت کنید یا خیر؟ برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید بدانیم که با پرداخت این مبلغ چه چیزی به‌دست خواهیم آورد.مطابق قانون وقتی که 10سال پیش به هر نفر از مشمولان یک میلیون تومان سهام اختصاص یافت، قرار شد که مبلغ آن(یک میلیون تومان) از محل سود سالانه همین سهام تسویه شود.

از 10سال پیش تا‌کنون با درنظر گرفتن سود سالانه شرکت‌ها جمعا 530هزار تومان از این مبلغ تسویه شده است و اکنون اغلب مشمولان(به غیراز کسانی که قبلا سود گرفته‌اند) مالک 530هزار تومان سهام هستند. البته اگر قرار باشد همین حالا این مقدار سهام را بفروشید(هنوز خرید و فروش مجاز نیست) خریدارانی در بورس حضور دارند که حاضرند بیشتر از یک میلون تومان بابت آن پرداخت کنند.

اما تفاوت ماجرا در اینجاست که اگر بقیه مبلغ اقساط که برای اغلب مشمولان 470هزار تومان است و برای دسته‌ای دیگر از مشمولان ارقام متفاوت‌تری است از طریق سامانه سهام عدالت پرداخت کنید این مبلغ یکباره جهش می‌کند و به 2میلیون تومان می‌رسد. به بیان ساده‌تر اگر بقیه اقساط را به‌حساب خزانه دولت واریز کنید جمعا سهامی که ارزشش بیشتر از 2میلیون است گیر‌تان می‌آید. اما یک نکته مهم‌تر از همه اینها هم و جود دارد و آن این است که سهامی که به شما اختصاص می‌یابد مجموعه‌ای از سهام شرکت‌هاست که در بورس دادوستد می‌شوند و اگر نگاهی به شاخص بورس در 10سال گذشته بیندازید متوجه می‌شوید که هزاران واحد رشد کرده است.

معنای این جمله این است که سهامدارانی که 10سال پیش در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند تاکنون هزاران درصد سود کرده‌اند این یعنی اینکه این پتانسیل وجود دارد که سهام 2میلیون تومانی شما در طول سال‌های بعد حسابی رشد کند و شما را از سود سرشاری برخوردار کند.

با این اطلاعات معطل نکنید همین حالا دست به‌کار شوید، وارد سامانه سهام عدالت شوید بقیه اقساط سهام عدالت را که به‌طور میانگین در حدود 470هزار تومان است پرداخت کنید تا دست‌کم مالک 2میلیون تومان سهام شوید که پیش‌بینی می‌شود ظرف چند سال آینده ارزش آن بسیار بیشتر از امروز باشد.

    توصیه به مشمولان؛ سهام را بخرید

در همین رابطه از جعفر سبحانی سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی‌ پرسیدیم آیا شما به مشمولان توصیه می‌کنید که بقیه اقساط سهام عدالت را بپردازند؟ او توضیح داد:قانون هیچ اجباری برای مشمولان برای اینکه بقیه اقساط‌شان را پرداخت کنند یا خیر درنظر نگرفته است اما توصیه ما به مشمولان سهام عدالت با توجه به ارزشمند بودن سهام عدالت این است که این مبلغ را پرداخت کنند و مالک همه سهام‌شان شوند.

سبحانی تأکید کرد: در طول 10سال گذشته ارزش کل سهام عدالت با دوبرابر افزایش به بیش از 2میلیون تومان رسیده است با این شرایط ما به مشمولان سهام عدالت توصیه می‌کنیم که سقف دارایی‌هایشان را از طریق سامانه سهام عدالت افزایش دهند. او در ادامه همچنین توصیه کرد که مشمولان سهام عدالت تحت‌تأثیر افراد سودجو و کلاهبردار قرار نگیرند و اگر مشکلی دارند با مرکز تماس سازمان خصوصی‌سازی‌ که 24ساعته پاسخگوی مشمولان است، تماس بگیرند. به‌گفته او مشمولان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه رسمی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir و یا از طریق شماره تلفن 83338 مشکلات خود را برای دریافت سهام عدالت مطرح کنند.

    تاکنون چند نفر پول پرداخت کرده‌اند

سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی‌ با بیان اینکه سامانه سهام عدالت تا 29اسفند پارسال فعال بود اما در ایام نوروز برای بارگذاری دوباره از دسترس مشمولان خارج شد گفت:از دیروز این سامانه بار دیگر در دسترس مشمولان قرار گرفته است و مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق این سامانه مبالغ خود را پرداخت کنند.
او افزود: در همان مدت کوتاهی که سامانه در دسترس عموم قرار گرفت 27میلیون نفر به سامانه مراجعه کردند و در این مدت 2میلیون نفر بقیه اقساط خود را برای دریافت سهام عدالت پرداخت کردند.

    6.5 درصد پول پرداخت کرده‌اند

مطابق آماری که سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرد از 10سال پیش تاکنون به 49میلیون و 226هزار و 193نفر سهام عدالت اختصاص یافته است که از این تعداد تاکنون یک میلیون و 935هزار و 739نفر فوت کرده‌اند؛ بنابراین در مجموع اکنون برای 47میلیون و 290هزار و 424نفر صورتحساب صادر خواهد شد. در عین حال قانون تأکید کرده است که دهک‌های پایین جامعه که از قدرت اقتصادی پایین‌تری برخوردارند از پرداخت بقیه مبلغ معاف هستند.

براساس اطلاعاتی که سازمان خصوصی‌سازی‌ منتشر کرده است این تعداد مشمول رقمی نزدیک به 14میلیون نفر است. با چنین ارقامی 31میلیون نفر باید بقیه اقساط را به‌حساب خزانه دولت واریز کنند. بنابر این اگر 2میلیون نفری که تاکنون صورتحساب خود را پرداخت کرده‌اند محاسبه کنیم تا‌کنون جمعا 6.5درصد از مشمولان با پرداخت اقساط، خواستار دریافت کل سهام خود شده‌اند که مبلغی بیش از 2میلیون تومان است. به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ مشمولان درصورت تمایل می‌توانند صورتحساب سهام عدالت را تا شهریور 96پرداخت کنند تا مالک سهام عدالت شوند. همچنین مشمولان از 20فروردین به بعد باید نسبت به گشایش حساب بانکی اقدام کنند.

    اگر صورتحساب را پرداخت نکنید چه خواهد شد

اگر صورتحساب سهام عدالت را پرداخت نکنید شما فقط مالک یک میلیون تومان سهام خواهید بود اما اگر صورتحساب را که رقمی در حدود 470هزار تومان است پرداخت کنید این مبلغ به 2میلیون تومان افزایش خواهد یافت. اما نکته دیگر این است که اگر شما صورتحساب را پرداخت نکنید سهام شما به دولت اختصاص خواهد یافت و دولت می‌تواند هر طور که تصمیم بگیرد این مقدار سهام را صرف کند. سبحانی درباره اینکه تکلیف این سهام چه خواهد شد، گفت: این سهام به خزانه دولت برمی‌گردد. او اما درباره اینکه آیا این مقدار سهام دوباره خصوصی خواهد شد یا همچنان در دست دولت باقی خواهد ماند، توضیحی ارائه نکرد.

    طیب‌نیا به مجلس می‌رود؛ سهام عدالت روی میز نمایندگان

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تصمیم‌ها و اقدام‌های اخیر دولت در حوزه سهام عدالت اعلام کرد: از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ دعوت شده برای ارائه گزارش درباره سهام عدالت امروز سه‌شنبه در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس حضور یابند. او گفت: اقدامات اخیر دولت درخصوص سهام عدالت اقدامی غیرکارشناسی محسوب می‌شود. این اقدام‌ها در نخستین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر لزوم آزادسازی موضوع مالکیت سهام عدالت ادامه داد: مردم باید بتوانند درخصوص تعیین مدیران مجموعه مرتبط با سهام عدالت تصمیم‌گیری کنند.او افزود: اقدام دولت برای ارائه صورتحساب سهام عدالت بعد از گذشت 11سال، به جای تعیین تکلیف موضوع مالکیت سهام عدالت، قابل‌قبول نیست.

پورابراهیمی با بیان اینکه تعیین تکلیف آزادسازی سهام عدالت ضروری است، تأکید کرد: مقام معظم رهبری الزاماتی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال بیان داشتند؛ بنابراین باید در این راستا اصل44 قانون اساسی به‌طور کامل اجرایی شود و مردم در بخش تولید دخالت داده شوند.

    سامانه سهام عدالت بازگشایی شد

سامانه سهام عدالت که برای به‌روزرسانی صورتحساب مشمولین از 30 اسفند 95 از دسترس خارج شده بود، از دیروز 14فروردین96 دوباره در دسترس مشمولان قرار گرفت. مشمولان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی www.samanese.ir دوباره از صورتحساب سهام عدالت خود آگاهی پیدا کنند.

سامانه سهام عدالت در روز هفدهم اسفندماه سال گذشته رونمایی شد و بر این اساس 49میلیون و 200هزار نفر از مشمولان می‌توانند با مراجعه به سامانه برای گرفتن صورتحساب خود اقدام کنند. طبق آمار رسمی تا سی‌ام اسفندماه 28میلیون نفر از مشمولان به سامانه مراجعه کرده‌اند.

منبع خبر: همشهری
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

مهدیه میرجلبلی |   1396/01/14 16:48:13   |
0     0
دیروز 14فروردین96
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه میرجلبلی |   1396/01/14 16:50:06   |
0     0
اگر صورتحساب سهام عدالت را پرداخت نکنید شما فقط مالک یک میلیون تومان سهام خواهید بود اما اگر صورتحساب را که رقمی در حدود 470هزار تومان است پرداخت کنید این مبلغ به 2میلیون تومان افزایش خواهد یافت. اما نکته دیگر این است که اگر شما صورتحساب را پرداخت نکنید سهام شما به دولت اختصاص خواهد یافت و دولت می‌تواند هر طور که تصمیم بگیرد این مقدار سهام را صرف کند. سبحانی درباره اینکه تکلیف این سهام چه خواهد شد، گفت: این سهام به خزانه دولت برمی‌گردد. او اما درباره اینکه آیا این مقدار سهام دوباره خصوصی خواهد شد یا همچنان در دست دولت باقی خواهد ماند، توضیحی ارائه نکرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics