تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

از کاهش قیمت ارز به نفع بازار سهام استفاده شود

بازیگران بزرگ بورس می‌بایست کاهش قیمت ارز در بازار را به فال نیک می‌گرفتند و با خرید سهام باعث تشویق کسانی که از بازار ارز خارج شده‌اند، می‌شدند و با رفتار خود سرمایه آنها را به بازار سهام جذب می‌کردند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از بازار سرمایه ایران، یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت قیمت‌ها در بازار سهام می‌گوید بازیگران بزرگ بورسی باید در روزهایی که قیمت‌ها در بورس کاهش می‌یابد اقدام به خرید کنند تا نقدینگی از دیگر بازارها از جمله بازار ارز به بازار سهام وارد شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

عبدالحسین رضوی امیری، درباره وضعیت بازار سرمایه و فراز و فرود قیمت‌ها، گفت: باید بدانیم که بالا یا پایین رفتن قیمت‌ها در بورس امری عادی است. در نتیجه نباید با بالا و پایین رفتن قیمت‌ها هیجانی شد.

 

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: اما افت شاخص بورس در پی دو روز اخیر هم زمان با افت شدید قیمت دلار در بازار آزاد عجیب به نظر می‌رسد چراکه هیچ یک از شرکت‌های بورسی با دلار آزاد محصولات‌شان را تولید نمی‌کنند.

 

رضوی امیری افزود: به نظر من بازیگران بزرگ بورس باید کاهش قیمت ارز در بازار را به فال نیک می‌گرفتند و با خرید سهام باعث تشویق کسانی که از بازار ارز خارج شده‌اند، می‌شدند و با رفتار خود سرمایه آنها را به بازار سهام جذب می‌کردند.

 

وی ادامه داد: اما بازیگران بزرگ این کار را نکردند و بر عکس صف‌های فروش سهام را تشکیل دادند به نحوی که باعث کاهش بیش از هفت هزار واحدی شاخص سهام در روز گذشته شد.

 

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: امیدوارم در آینده بازیگران بزرگ بورس از این حرکات غیرکارشناسی و غیرعلمی دست بردارند تا مجددا شاخص به حرکت منطقی خود که تداوم حرکت منطقی فارغ از رشد هیجانی است، ادامه دهد.

منبع خبر: بازار سرمایه ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics