تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سهامداران خوشحال و مغموم را بشناسید

برخی از صنایع کمترین سود نقدی را در مجامع خود تقسیم کردند که البته در این امر تعداد شرکت های فعال در این گروه ها و سال مالی آنها چندان بی تاثیر نیست.

سود نقدی تقسیمی شرکت های فعال در بازار سرمایه همواره یکی از راه های دریافت بازدهی مناسب از سرمایه گذاری در بورس به شمار می رود و اغلب سرمایه گذاران با دیدگاه بلند مدت در مجامع عمومی شرکت ها جهت دریافت سود نقدی تقسیمی شرکت می کنند تا از سرمایه گذاری ها و فعالیت های خود در بورس طی یک سال سود مناسبی کسب کنند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در این گزارش به بررسی میزان سود نقدی تقسیمی شرکت های بورسی در سال 95 پرداخته شده و صنایعی که بیشترین و کمترین سود نقدی را میان سهامداران خود تقسیم نموده اند، معرفی شدند.

بر اساس اطلاعات موجود، در سالی که گذشت 36 صنعت فعال در بازار سرمایه بیش از 306 هزار و 758 میلیارد ریال درآمد واقعی کسب کردند و از این میزان حدود 254 هزار و 572 میلیارد ریال را به صورت سود نقدی به سهامداران خود اختصاص دادند. بر این اساس از میان 36 صنعت فعال در بورس بیشترین سود نقدی تقسیمی توسط صنعت محصولات شیمیایی با 27 شرکت فعال رقم خورده و این گروه با تقسیم سود نقدی 57 هزار و 474 میلیارد ریال حدود 84 درصد از درامد واقعی خود را به سهامدارانش اختصاص داده است. بعد از آن گروه مخابرات با دو شرکت فعال رتبه دوم را از نظر تقسیم بیشترین سود نقدی به خود اختصاص می دهد و حدود 44 هزار و 743 میلیارد ریال را میان سهامدارانش تقسیم می کند. در کنار آن شرکت های چند رشته ای صنعتی با چهار شرکت فعال در بورس بیشترین سود نقدی را میان سهامداران خود تقسیم کرده، چرا که این گروه 102 درصد از درآمد واقعی خود را به سهامدارانش اعطا کرده و در مجموع سود نقدی تقسیمی صنعت مذکور 43 هزار و 227 میلیارد ریال محاسبه می شود.

همچنین صنایعی همچون فلزات اساسی، استخراج کانه های فلزی، مواد و محصولات دارویی و نیز تامین برق و بخار آب رتبه های بعدی را از آن خود می سازند.

این در حالی است که برخی از صنایع کمترین سود نقدی را در مجامع خود تقسیم کردند که البته در این امر تعداد شرکت های فعال در این گروه ها و سال مالی آنها چندان بی تاثیر نیست. بر این اساس، می توان به صنایعی همچون کشاورزی و دامپروری، استخراج ذغال سنگ، انتشار، منسوجات، محصولات کاغذی و ساخت رادیو اشاره کرد.

منبع خبر: بورس نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|   1396/01/16 17:28:40   |
0     0
باسلام:سهامداران مغموم بانکی (تجارت .پست بانک و...)فراموش شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics