تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیش از ۲ میلیارد تومان برای فقرزدایی اختصاص یافت

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، از اختصاص ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای فقرزدایی و زیرپوشش قراردادن جامعه هدف به کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی خبر داد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز جامع توابخشی سرپل ذهاب افزود: هم اکنون ۳۹ هزار تن از افراد معلول و زنان سرپرست خانوار زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که ۲۰ هزار تن از معلولان جدید نیز به این آمار اضافه شدند که به تازگی از خدمات حمایتی برخوردار شده اند و اگر معلولی از غربالگری جا مانده نسبت به تحت پوشش قراردادن او اقدام خواهیم کرد.

 

وی اظهار داشت : در کشورمان یک میلیون و ۴۰۰ هزار معلول معلول وجود دارد که ۶۵ درصد آن ها را مردان و ۳۵ درصد را زنان تشکیل می دهند که ۵۵ درصد معلولیت ها را جسمی ، ذهنی و حرکتی شامل می شود. به گفته وی، ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده تخریب شد که ۷۱۲ واحد آن تکمیل و مابقی واحدهای روستایی افراد تحت پوشش نیز تا آذر ماه تحویل مالکان می شود و مابقی نیز در کمترین زمان تکمیل خواهد شد.


معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز مرکز جامع توانبخشی سرپل ذهاب را شامل بخش های کار درمانی ، گفتار درمانی ، فیزیوتراپی ، بینایی سنجی و شنوایی سنجی برای ارائه خدمات رسانی به افراد معلول در زیربنای یک هزار متر مربع خبر داد. مهدی کرباسیان ، هزینه اجرای این طرح را حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برخی با سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکلات در مناطق زلزله زده قصد زیرسوال بردن خدمات ارائه شده از سوی دولت را دارند که این به دور از انصاف است. فرهاد تجری افزود: دولت از ابتدای وقوع زلزله پای کار بوده و خدمات چشمگیری به مناطق مختلف آسیب دیده استان ارائه کرده و این اقدام ها همچنان ادامه دارد.


وی اظهار داشت: در بازدید امروز وزیر صنعت ، معدن و تجارت از مناطق زلزله زده دستوراتی برای تامین مصالح مورد نیاز زلزله زدگان با هدف تسریع بخشیدن به ساخت و سازها و احیای واحدهای تولیدی و صنعتی صادر شد. مدیر کل بهزبستی استان کرمانشاه نیز گفت: با افتتاح مرکز جامع توانبخشی سرپل ذهاب به یک هزار و ۲۰۰ معلول در این شهرستان و چهار هزار و ۸۰۰ معلول در شهرستان های همجوار خدماتی همچون گفتار درمانی ، کاردرمانی ، فیزیوتراپی ، بینایی سنجی و شنوایی سنجی به منظور توانمند سازی معلولان در جامعه ارائه می شود.


امید قادری افزود: از ابتدای وقوع زلزله ۱۰۶ روانشناس نسبت به ارائه خدمات روانکاوی در مناطق زلزله زده پرداختند. وی گفت: استقرار پنج مرکز اورژانس اجتماعی و سه مرکز توانپزشکی و تحت پوشش قردادن ۱۵ هزار و ۵۰۰ خانوار و افتتاح ۱۱ مهدکودک و رایگان کردن شهریه برای یک هزار و ۲۰۰ نونهال زیر ۶ سال در مناطق زلزله زده از خدمات اداره بهزیستی استان کرمانشاه است. وی از احداث ۶ مرکز جامع توانبخشی در مناطق مختلف استان خبر داد که بزرگترین آن در سرپل ذهاب امروز به بهره برداری رسید و مابقی مراکز نیز تا دهه فجر امسال تکمیل خواهد شد.

 

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics