تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
محجوب با انتقاد از وعده انتخاباتی افزایش یارانه نقدی:

افزایش یارانه‌‌ها فقط اغنیا را پروارتر می‌کند/ ضرورت توقف رقابت برسر تاراج اموال فقرا

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی نسبت به مورد سوء استفاده قرار گرفتن یارانه‌های نقدی در رقابت‌های پیشروی انتخابات ریاست جمهوری هشدار داد.

علیرضا محجوب که عقیده دارد تنور رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری با دادن وعده افزایش مبلغ یارانه‌های نقدی در حال گرم شدن است، در گفت‌وگو با ایلنا اظهارکرد: متاسفانه در این گرودنه رقابتی شاهد شکل گیری رقابت دیگری بر سر تاراج اموال مردم هستیم.

دبیرکل خانه کارگر افزود: در چنین شرایطی برخود لازم می دانم تا از همین حالا به گویندگان چنین وعده‌های پوپولویستی، تبعات ویرانگر و لطمات جبران ناپذیر این قبیل فرمایشات را گوشزد کنم.

محجوب با یادآوری این واقعیت که در همه نظام‌های ایدئولوژیک و تمامی کشورهای جهان، نتیجه سیاست‌های پوپولویستی و عوام فربیانه‌ای همچون پرداخت یارنه‌ نقدی به سفت ترکردن حلقه‌های کمربند فقر و تنگدستی برای گروه‌های آسیب پذیر و تسلط بیشتر اقلیت اغنیا بر منابع و دارایی‌های ملت‌ها منجر شده است، افزود: دامن زدن به چنین سیاست‌هایی ولو به صورت زبانی مصداق پشت پا زدن به تمامی اصول بنیادین جامعه برای دستیابی به اغراض شخصی است.

محجوب ادامه داد: واقعیت این است که امروز صحبت کردن از یارانه‌های نقدی به نُقل مباحث تمامی محافل تبدیل شده است و همین مسئله باعث شده است تا استفاده ابزاری از وعده عوامفریبانه افزایش مبلغ یارانه‌ها در نظر اهل فن یادآور مثل فارسی «نان به نرخ روز خوری» باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: لازم است یادآور شوم که از همان ابتدای مطرح شدن نخسین زمزمه‌های پرداخت نقدی یارانه‌ها تا به امروز شخصا همواره در مقام مخالف در تمامی مجالس به صراحت فریاد زده‌ام که هم برای جامعه و هم برای دولت، مزایا و منفعت پرداخت غیر نقدی یارانه همواره از پرداخت نقدی آن بیشتر بوده است.

محجوب با بیان اینکه پرداخت نقدی یارانه و نیز افزایش مبالغ آن بر حجم کسورات مالی دولت‌ها می‌افزاید، ادامه داد: انجام چنین کار نادرستی باعث می‌شود که تمامی اعتبارات و منابعی که می‌بایست در جهت توانمند سازی پایدار گروه‌های آسیب پذیر صرف انجام اقدامات اساسی و زیربنایی کشور شود برای افزایش شکاف طبقاتی و نابرابرتر شدن روند توزیع عواید اقتصادی هزینه شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، گفت: واضح است که نتیجه چنین اقداماتی چیزی جز تولید تورم بیشتر و تشدید مکافات دهک‌های آسیب‌پذیر نیست.

وی افزود: با مشاهده چنین وضعیتی آبا حق نداریم و نباید بر سر اشخاصی که اینطور با رویکردهای عوامفریبانه خود بر سر بیشتر به شیشه ریختن خون فقرا در حال مسابقه و رقابت هستند فریاد بزنیم و در عین حال از آنهایی که به هرترتیب با بیان و تشویق‌های نابه‌جای خود، به گرم‌تر کردن این رقابت کثیف کمک می‌کنند، انتقاد کنیم؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که باور دارد در نهایت اصرار به اجرای چنین اقدام غیر علمی و غیراصولی باعث نابودی اقتصاد و در هم پیچیده‌شدن طومار زندگی شرافتمدانه خانوارهای آسیب پذیر خواهد شد، ادامه داد: برخلاف باورهای غلط ، راه نجات فقرا از پرداخت نقدی یارانه‌ها نمی‌گذرد و این مسیر در نهایت تنها به پروارتر شدن بیشتر اقلیت اغنیا منجر خواهد شد.

محجوب بایادآوری اینکه تنها از زمان آغاز اوج گیری تحریم‌های اخیر اقتصادی، تنها گروه انگشت شماری از افراد جامعه توانستند از چندبرابر شدن نرخ ارز منتفع بشوند؛ افزود: شاید بتوان عملکرد این گروه را به نوعی کوپن فروشی برای تولید حجم بیشتری از نقدینگی و یا استفاده از مزیت یارانه برای رونق بخشیدن به بازار فروش کالاهای خارجی تعبیر کرد.

وی که عقیده دارد توخالی و معکوس بودن نتیجه اجرای چنین سیاست‌هایی دیر یا زود بر عموم جامعه معلوم خواهد شد، ادامه داد: مروجان چنین اندیشه‌هایی دشمن اقشار آسیب پذیر محسوب می‌شوند و نمی‌توان آنها را دوست ضعفا نامید.

محجوب که همچنان بر درست و اصولی بودن عقاید سابق خود در خصوص مضرات پرداخت نقدی یارانه‌ها اصرار دارد، افزود: این واقعیت است که فقرا در تمامی ادوار زمانی از بابت تامین اشتغال پایدار نیازمند حمایت اصولی دولت‌ها بوده‌اند و پرداخت نقدی و غیرکالایی یارانه ها همواره تنها به بدتر شدن وضعیت اقتصادی آنها منجر شده است.

منبع حبرگزاری کار ایران – ایلنا

منبع خبر: منبع حبرگزاری کار ایران – ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics