تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
اعتراض کارگران ایران ریسه به توقف بازنشستگی پیش از موعد

شماری از کارگران کارخانه نساجی ایران ریسه در تماس به ایلنا گفتند:

کارگران کارخانه ایران ریسه تاکستان از تعلل سازمان تامین اجتماعی برای بازنشسته کردن کارگران شاغل در این واحد نساجی بر اساس قانون نوسازی صنایع انتقاد کردند.

شماری از کارگران کارخانه نساجی ایران ریسه در تماس به ایلنا گفتند: به دلیل سخت‌گیری‌های سازمان تامین اجتماعی، بخش قابل توجهی از آنها نمی‌توانند از بازنشستگی تحت قانون  نوسازی صنایع استفاده کنند. در حال حاضر   تعداد قابل توجه ای از کارگران این کارخانه در انتظار اجرایی شدن این قانون هستند.

به گفته کارگران این کارخانه، بهانه  سازمان تامین اجتماعی برای صدور احکام بازنشستگی کارگران شاغل در این کارخانه وسایر کارگاه ها؛ پیشبینی نشدن منابع مالی در بودجه سنواتی است.

طبق اظهارات آنان،  بر اساس قانون نوسازی صنایع کارگرانی که ۲۵ سال  سابق کار دارند ، به ازای پنج سالی که باید به بیمه شده ارفاق شود، باید ۵۰ درصد حق بیمه این مدت را دولت و ۵۰ درصد دیگر را کارفرما بپردازد که در خصوص سهم دولت  تامین اجتماعی مدعی است دو سالی است دولت  هیچ منبع مالی برای اجرای این قانون اختصاص نداده بر این اساس اگر  کارگری تمایل به بازنشستگی با استفاده از قانون نوسازی صنایع دارد می‌تواند سهم دولت و یا کارفرما را خودش بپردازد و زودتر بازنشسته شود.

به گفته کارگران ایران ریسه ،قانون سازمان تامین اجتماعی را موظف کرده است در صورتی که کارخانه و کارگران شرایط لازم را داشته باشند با استفاده از قانون نوسازی صنایع یا تسهیلات مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران را پیش از موعد بازنشسته کند، با وجود این حق قانونی سازمان تامین اجتماعی تلاش می‌کند تا به هر طریق ممکن با اشکال تراشی و تعیین شروط محال از بازنشستگی پیش از موعد کارگران جلوگیری کند.

منبع حبرگزاری کار ایران – ایلنا

منبع خبر: منبع حبرگزاری کار ایران – ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics