تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دلیل کاهش سودآوری شرکت های بورسی از نگاه مدیر عامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان

مدیر عامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهاندلیل کاهش سودآوری شرکت های بورسی از نگاه مدیر عامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان بیان اینکه در برخی سال ها شاهد افزایش نرخ ارز بوده ایم،تصریح کرد: این موضوع در دوره ای باعث رشد سودآوری بعضی بنگاه ها می شود ولی در بلندمدت نشان داده که اثر مطلوبی بر سودآوری بنگاه ها نداشته است.

به گزارش رادیو سهام به نقل از اقتصادآنلاین ؛ یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلیل کاهش سودآوری شرکت های بورسی گفت:این کاهش در برخی صنایع مشاهده و در برخی دیگر شاهد افزایش سودآوری شرکت ها هستیم .

بهادر شمس افزود: بعنوان مثال در سال گذشته با افزایش نرخ سنگ آهن،فلزات و محصولات پتروشیمی شاهد رشد سودآوری در این بخش ها بودیم، امسال نیز انتظار می رود که این سودآوری ها در صنایع دیگر مانند صنعت سیمان و یا کاشی و سرامیک نمود پیدا کند.

مدیر عامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان تصریح کرد: طبیعتا با پایان یافتن جنگ  داخلی در عراق ، شاهد رشد صادرات این صنایع و سیمان خواهیم بود که منجر به رونق این صنایع خواهد شد.

وی به افزایش نرخ حقوق ودستمزد اشاره و تصریح کرد: سایر نهادهای تولید نیز در هزینه های خود شاهد رشد هستند،اگر نرخ محصول نیز متناسب با همان افزایش پیدا نکند و یا اینکه میزان فروش با رشد همراه نباشد طبیعی است که با کاهش سودآوری روبرو خواهیم شد.

منبع خبر: رادیو سهام
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics