تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کاهش تقاضا برای کالای خارجی اساسی‌ترین راهبرد جلوگیری از قاچاق کالا به کشور است

سیاوش پور گفت: ایجاد فرهنگ مصرف کالای تولید داخل و کاهش تقاضا برای کالای خارجی، اساسی‌ترین راهبرد جلوگیری از قاچاق کالا به کشور است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، در هفته گرامیداشت نیروی انتظامی، رئیس کل دادگستری استان به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از معاونین دادگستری با فرماندهی مرزبانی استان گیلان دیدار کرد. احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان در دیدار فرماندهی مرزبانی گیلان بیان کرد: ایجاد فرهنگ مصرف کالای تولید داخل و کاهش تقاضا برای کالای خارجی، اساسی‌ترین راهبرد جلوگیری از قاچاق کالا به کشور است.

 

 رئیس کل دادگستری استان گیلان در این دیدار ضمن تبریک و گرامیداشت هفته ناجا، از تلاش‌ها و خدمات ارزنده مرزبانان غیور جمهوری اسلامی ایران که خاضعانه، جان بر کف اخلاص نهاده و وظیفه پاسداری از مرز‌های این آب و خاک را برعهده دارند قدردانی کرد. وی با اشاره به خدمات شجاعانه، حضور هوشمندانه و جانفشانی‌های فرماندهان و مرزبانان خدوم کشور تصریح کرد: آسودگی و اطمینان مردم مرهون تلاش کسانی است که با حفاظت و برقراری امنیت در مرز‌های کشور، آرامش را به مردم هدیه می‌کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سیاوش پور در بخش دیگری از سخنان خود، معضل قاچاق را یکی از آسیب‌ها و تهدیدات امروز کشور عنوان کرد و گفت: واحد‌های تولیدی داخلی بیشترین ضربه را از قاچاق کالا به کشور متحمل می‌شوند. این مقام ارشد قضایی استان گلستان با اشاره به اینکه با تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و اقدامات موثر مسئولان و عملکرد مثبت مرزبانی، قاچاق کالا تا حد زیادی نسبت به گذشته کمتر شده است افزود: ایجاد فرهنگ مصرف کالای تولید داخل و کاهش تقاضا برای کالای خارجی، اساسی‌ترین راهبرد جلوگیری از قاچاق کالا به کشور می‌باشد.

 

وی قاچاق چوب را نیز معضلی اساسی خصوصا در شمال کشور ذکر کرد و ابراز داشت: جاری شدن سیل در استان‌های شمالی عمدتا به علت کاهش پوشش گیاهی و فرسایش خاک در نتیجه قطع درختان جنگلی است. گفتنی است در این دیدار سرهنگ سپهری فرمانده مرزبانی استان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد، موضوعات و مسائل قضایی و حقوقی مرتبط با حوزه کاری مرزبانی را برای تعامل هرچه بیشتر با دستگاه قضایی استان طرح نمود.

منبع خبر: خبرگزاری میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics