تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تدوین نسخه اختصاصی برنامه اشتغال در دوره تحریم

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : نسخه اختصاصی برنامه اشتغال در دوره تحریم تدوین و ارائه شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری دولت،‌ انوشیروان محسنی‌بندپی بعد از ظهر امروزپنج شنبه ۱۹ مهر درسفر به استان مازندران  در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در ساری اظهار کرد : با اعلام مجلس شورای اسلامی ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق ارزی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شد و  در نشست  با استانداران ابعاد مختلف این  طرح بررسی و اختیارات بیشتری به استانداران و فرمانداران در این بخش داده شد .

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی  ادامه داد: مرحله دوم تخصیص اعتبار اشتغال روستایی بعد از به حد نصاب رسیدن دریافت ۷۵ درصدی اعتبار در مرحله اول در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.
محسنی‌بندپی گفت: در اشتغال فراگیر ۶ محور مشخص شده است و در طرح کارورزی، در سال گذشته ۳۰ هزار شغل با اجرای طرح‌های کارورزی ایجاد شده است.


سرپرست وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی نشان کرد : سیاست اول در سال جاری تثبیت اشتغال است و برنامه اشتغال دوره تحریم در اولین جلسه شورای عالی اشتغال مطرح می‌شود.


وی  افزود : به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر میان استانداران و ستاد وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کمیته‌ای منتخب از پنج استاندار و نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل می‌شود تا نظرات استانداران را در دستورالعمل‌ها و شیوه‌های فنی در چارچوب قانون مصوب مجلس لحاظ کند.
وی گفت: ضمانت طرح‌های سرمایه‌گذاری پیشنهادی روستائیان از این پس با سهولت و سرعت بیشتری انجام می‌شود.
سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد : از این پس رسته‌های منتخب هر استان نیز با انجام مطالعه و بررسی مجدد و تصویب در کارگروه اشتغال استان‌ها قابل بازنگری است.


محسنی بندپی  اظهار کرد: برنامه‌های ما در قالب برنامه اشتغال فراگیر ناظر بر توسعه رسته‌های پر اشتغال و افزایش اشتغال‌پذیری در قالب طرح‌هایی مانند کارورزی، مشوق بیمه‌ای، یارانه دستمزد و ... بوده است.


وی تصریح کرد : بنابر تجربه جهانی، در شرایط فعلی ضرورتا باید نحوه مواجهه با بازار کار را به سمت حفظ اشتغال موجود به عنوان اولویت اصلی ببریم بنابراین ما نسخه اختصاصی برنامه اشتغال در دوره تحریم را تدوین و ارائه کردیم، این برنامه علاوه بر طرح‌های در دست اجرا، بر دو محور صیانت از اشتغال موجود و تاکید بر ایجاد اشتغال در رشته فعالیت‌هایی است که در دوره تحریم ، رونق می‌گیرند.

منبع خبر: دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics