تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

استقرار شرکت‌های تولیدکننده محصول دانشی در پارک فناوری شهریار/17 استاد جزو پراستنادها

معاون فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه پارک فناوری شهریار برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیانی که ایده آنها به تولید محصول رسیده است، راه‌اندازی شد، گفت: علاوه بر آن با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی به خرید مجتمع 20 واحدی برای شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کردیم.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا دکتر حسین حسینی تودشکی امروز در بازدید اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و آموزشی این دانشگاه، افزود: تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه از 102 نفر در سال 1393 به 141 نفر در حال حاضر رسیده است و از سال 1393 تا کنون تعداد استادان، استادیاران و مربیان از  515 نفر به 524 نفر ارتقاء یافته است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان این که تعداد دانشجویان المپیادی از 6 نفر به 23 نفر افزایش یافته است، یادآور شد: علاوه بر آن از سال 1393 تا 1396 تعداد 117 نفر از دانشجویان مشمول حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان شدند.

 

حسینی از رشد 33 درصدی دانشمندان یک درصد برتر (پژوهشگران پر استناد) خبر داد و یادآور شد: 17 نفر از اساتید این دانشگاه جزو دانشمندان یک درصد برتر و یک نفر دیگر نیز جزو یک صدم درصد با 20 هزار ارجاع است.

 

معاون فناوری دانشگاه امیرکبیر به تولیدات علمی محققان این دانشگاه اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار اسکوپوس تعداد مقالات مشترک با محققان خارجی از 519 به 890 مقاله افزایش یافته است که این میزان بر اساس گزارش وب آو ساینس از 482 یه 728 مقاله افزایش دارد.

 

به گفته وی، تعداد مقالات علمی منتشر شده محققان این دانشگاه از 1350 در سال 2010 به 2202 در سال 2017 افزایش داشته است و برای ارتقای بیش از این نیاز به برنامه‌ریزی‌های بیشتر است.

 

حسینی با اشاره تعداد ثبت پتنت‌های این دانشگاه، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های منتشر شده از کانون ثبت پتنت ایران، 33 درصد پتنت‌های ثبت شده در این کانون مربوط به دانشگاه امیرکبیر است.

 

معاون فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به هدف‌گذاری این دانشگاه برای رسیدن به دانشگاه‌های کارآفرینی، خاطر نشان کرد: بر این اساس اقدام به راه‌اندازی مراکز نوآوری و فناوری شد، ولی یکی از چالش‌های ما در این حوزه دیده نشدن کل فرآیند کارآفرینی و تجاری‌سازی است که در این راستا سعی شده تا همه عناصر از ایده تا محصول در مراکز فناوری ایجاد شود.

 

حسینی تعداد شرکت‌های مستقر در برج فناوری این دانشگاه را 123 شرکت دانست که از این تعداد 21 شرکت در واحد پیش رشد، 14 شرکت دانش‌بنیان، 36 تیم در واحد رشد و 52 تیم در بخش شتاب‌دهنده‌ها مستقر شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در این شرکت‌ها تعداد 536 نفر از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: از سال قبل به دلیل کمبود فضای فیزیکی و گسترش فرهنگ کارآفرینی اقدام به راه‌اندازی شاخه نوآوری در دانشکده‌ها کردیم، ضمن آنکه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی مجتمع‌ 20 واحدی را برای واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان دفاتر کاری خریداری کردیم.

 

حسینی همچنین با اشاره به راه‌اندازی پارک فناوری شهریار از سوی این دانشگاه، گفت: شرکت‌هایی که ایده آنها تبدیل به محصول شده است، در این پارک مستقر می‌شوند که دارای فضای مناسب و سوله است.

 

معاون فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اقدامات بین‌المللی‌سازی این دانشگاه، توضیح داد: بر این اساس اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی کردیم که عمده این دانشجویان از کشورهای عراق با 117 نفر، لبنان با 58 نفر و همچنین کشورهای پاکستان و افغانستان هستند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics