تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مهری که به دل نمی‌نشیند

مسکن مهر یادگار دولت مهرورزی است، طرحی که در آن قرار بود با اعطای زمین رایگان و تسهیلات ارزان‌قیمت، خانواده‌های کم درآمد صاحب خانه شوند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، هرچند با اجرای این طرح شماری از خانواده‌ها سرانجام صاحبخانه‌های نیم بند و فاقد استانداردهای لازم می‌شوند اما هرچه بود حداقل سقفی بالای سر محسوب می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

گلستان شهر مجموعه مسکونی مسکن مهر شهرستان بجنورد است که در هفت کیلومتری شمال شهر بجنورد واقع است. 7500 واحد مسکن در این منطقه در مرحله ساخت قرار گرفت که برخی از آن‌ها ساخته و برخی نیز در حال ساخت است.

اما در این میان بسیاری در میانه راهی مانده‌اند که یارا و دل بازگشت از مسیر رفته را ندارند و ضررهای مالی فراوان را قبول کرده‌اند، این قصه پرغصه متقاضیان مسکن مهری است که چندین سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند به امید این‌که یکی دو سال بعد صاحبخانه شوند اما با گذشت زمان زیادی هنوز خانه‌ها تحویل آن‌ها نشده است و با گذشت مدت زیادی دستشان هنوز در پوست گردوست.

 

کاواک ایستا سرمایه 288 خانوار را به آتش کشانده است

«بطالبلویی» یکی از اعضای مسکن مهر پروژه کاواک ایستا در منطقه گلستان شهر بجنورد، با ابراز گلایه از این که شماری از واحدهای این پروژه آماده هستند اما تحویل داده نمی‌شوند، گفت: در این پروژه 288 نفر عضو مشارکت دارد اما اعضاء پنج سال است که با مشکل مواجه‌اند.

 

وی افزود: هیئت مدیره کاواک ایستا از سال 90 فروش را آغاز کرده‌اند و باید طبق قرارداد در سال 92 واحدها اتمام و به اعضاء تحویل داده می‌شد اما تاکنون فقط 20 واحد تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: بر طبق اصل قرارداد، باید در صورت تأخیر و عدم واگذاری واحدها از سال 92، به ازای هر ماه دیرکرد واحدها، نیم درصد از کل قیمت معامله کسر شود اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

 

بطالبلویی اظهار کرد: هم‌اکنون 99 درصد این پروژه بیش از پنج سال است که به اتمام رسیده و این پروژه نخستین پروژه آغازکننده در انبوه‌سازان بوده است و بیشتر تجهیزات مورد نیاز با سرمایه اعضا خریداری و در پای کار در محل پروژه موجود است اما به علت مراقبت نکردن و نصب نشدن در حال آسیب شدید هستند و برخی قطعات نصب شده از جمله کلکتورهای آب مورد سرقت قرار گرفته که قیمت ریالی آن در هر واحد 20 میلیون ریال بوده در حالی‌که بسیار ساده با بستن چاله آسانسور از سرقت این کلکتورها جلوگیری کرد.

 

وی اظهار کرد: برخی اعضاء به ناچار در سه بلوک به ظاهر تمام شده از نظر پیمانکار نه از نظر اداره راه و شهرسازی، سکونت دارند، اما این افراد نیز به‌علت مواردی همچون بوی مشمئزکننده مخزن فاضلاب بدون راه‌اندازی تصفیه‌خانه در عذاب هستند.

 

وی تصریح کرد: دردآورترین قسمت این موضوع آن است که راه و شهرسازی به‌عنوان ناظر بوده و تاکنون هیچ اقدامی در خصوص تأخیر در تحویل پروژه انجام نداده و به تازگی شکایت رسمی از این شرکت به دادگاه ارائه داده است.

 

این عضو از پروژه‌های مسکن مهر در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که عمر مفید یک آپارتمان 30 سال است و بیش از پنج سال از پایان 99 درصدی این پروژه گذشته و با مراجعات حضوری مکرر اعضاء به ادارات مختلف به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و با توجه به این‌که کارفرما اداره راه و شهرسازی نیز وثیقه بانکی در قبال پروژه در دست ندارد و قرارداد کاملاً به نفع این شرکت بسته شده است و وکیل بسیار قدری در خدمت شرکت است، معلوم نیست چند سال دیگر نیز طول بکشد تا تحویل نهایی شود.

 

وی گفت: با این وضعیت این شرکت سرمایه این اعضا را به آتش کشاند و بر اعصاب و روان و هزینه 288 خانوار لطمه وارد می‌کند و با راه‌اندازی نکردن تصفیه‌خانه فاضلاب بر سلامت جسمی آن‌ها نیز صدمه وارد می‌کند و با امانتی که اعضا با نظارت و مدیریت اداره راه و شهرسازی در اختیار او قرار داده‌اند و آن شرکت سود خود را کرده و این‌که خیانت می‌کند و به خیانت نیز بسنده نمی‌کند، آسیب نیز می‌رساند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا این شرکت واحدهای آماده شده را تحویل اعضاء نمی‌دهد؟ گفت: خود اعضاء نیز علت آن را نمی‌دانند.

 

4 سال است درب واحد آماده من، قفل است/مرمت ترک ها با یک تشت سیمان رفع و رجوع شد

«محمدحسین مهربان» یکی دیگر از اعضای این پروژه در ادامه اظهار کرد: از سال 91 برای این‌که صاحب خانه شوم مبلغ 19 میلیون تومان به حساب شرکت پرداخت کردم اما هنوز هیچ واحدی تحویل داده نشده است.

 

وی با تصریح بر این‌که چهار سال است که واحد بنده آماده است اما درب آن قفل است، تصریح کرد: البته دو سال گذشته پیامکی از سوی شرکت ارسال شد که بیاید و واحد خود را تحویل گیرد اما زمانی‌که برای تحویل به گلستان شهر مراجعه کردم مشاهده کردم که از مصالح بی‌کیفیت و کارگر و استادکارهای بی‌تجربه استفاده شده است.

 

وی گفت: سرامیک‌های کار شده در این واحدها یکی بالا و یکی پایین است، راه پله‌ها خیلی بد ساخته شده و وضعیت گچ‌بری‌ها خراب است.

 

مهربان افزود: زلزله سال گذشته نیز مشکلات را دوچندان کرد و وضعیت واحدها بد از بدتر شد و مرمت ترک‌های برداشته شده فقط با یک تشت سیمان رفع رجوع شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با این وضعیت حاضر به زندگی در این واحدها هستید؟ گفت: از مسئولان تقاضا دارم یک بازدیدی از این واحدها داشته باشند و اگر آن‌ها حاضر بودند یک ساعت در این واحدها زندگی کنند من هم یک عمر در آنجا زندگی خواهم کرد.

 

وی افزود: بنده هم‌اکنون مستاجر هستیم و ماهیانه مبلغ 400 هزار تومان اجاره پرداخت می‌کنم.

 

اداره کل راه و شهرسازی استان فقط نقش ناظر را داشته است

«داود دانشمند» مسئول روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی هم‌چنین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به نامه‌ای که مردم نسبت به شرکت کاواک ایستا ارسال کرده بودند که در آن نسبت به عملکرد هیئت مدیره پروژه شکایت داشتند، این اداره‌کل نیز پیگیری‌های لازم را انجام داد.

 

وی با تأکید بر این‌که اداره‌کل راه و شهرسازی استان هیچ دخالتی در اجرای پروژه نداشته و تنها ناظر است، افزود: نه وجهی به حساب این اداره‌کل واریز شده و نه وجهی نیز به حساب این اداره آمده است.

 

دانشمند یادآور شد: در تفاهم‌نامه منعقد شده راه و شهرسازی فقط نقش ناظر را داشته است و این اداره‌کل علیه پیمانکار اجرای پروژه به علت این‌که آورده متقاضیان را دریافت کرده اما واحدهای مسکونی را تحویل نداده است، شکایت کرده است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics