تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نظریه پرداز پیشتاز حسابداری، بالاترین جایزه IFAC را دریافت کرد

نظریه‌پرداز پیشتاز حسابداری، آقای رِنِه ریکُل- فرانسوی، به دریافت بالاترین جایزه حرفه حسابداری در جهان به نام ”جایزه رهبری جهانی IFAC به افتخار آقای رابرت سمپیر“ نایل شد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران راشل گرایمز- رئیس قبلی IFAC - در باره آقای ریکُل می‌گوید: ”رِنِه ریکُل خدمات بارزی به حرفه حسابداری کرده است. در دوران ریاست IFAC ، طرفدار پروپا قرص استانداردگذاری در راستای منافع عمومی بود. او با کمک ناظران بین‌المللی و تدوین‌کنندگان استانداردهای بین‌المللی، بهبودی را پایه‌گذاری کرد که به نحوه کنونی تدوین استانداردهای بین‌المللی حسابرسی و اخلاق حرفه‌ای انجامید و به ایجاد مدل خصوصی- عمومی که می‌شناسیم و همچنان پایبند آنیم کمک زیادی کرد.“

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

آقای ریکُل، حسابدار خبره، کارشناس مالی و کارشناس سابق دادگاه فرجام است. در سال 2011 به‌عنوان کارمند نمونه ملی معرفی شد و نشان لژیون دونور دریافت کرد. همچنین، در سال 2014 به دریافت نشان صلیب ملی مفتخر گردید. آقای ریکُل در سال 1997 عضو هیأت مدیره IFAC  شد و از سال 2002 تا 2004 رئیس IFAC بود. در سال‌های 1994 تا 1998 رئیس انجمن حسابداران رسمی (فرانسه) و از سال 1985 تا 1989 رئیس کانون کارشناسان (فرانسه) بود.

 

در سال 2005، نخست وزیر (فرانسه) مأموریت بازسازی ”آژانس ایجاد بنگاه‌ها (APCE)“ را به وی واگذار کرد که به پذیرش و استقرار یک برنامه راهبردی برای ساختار راهبری نوین انجامید. در سال 2008، رهبر گروهی بود که گزارشی را در باره بحران مالی برای نیکلاس سارکوزی (رئیس جمهور وقت فرانسه) تدوین کردند. آقای سارکوزی بعدها چنین گفت: ”همه تصمیماتی که G4، G5 و G20گرفتند، در این گزارش پیشنهاد شده بود.“ آقای ریکُل سرانجام به‌عنوان میانجی اعتباری ملی منصوب شد تا از بنگاه‌های بحران‌زده حمایت کند.

 

در باره جایزه رهبری IFAC  به افتخار رابرت سمپیر

این جایزه در سال 2017 به جایگزینی دو جایزه (1) جایزه رابرت سمپیر (از سال 1991) و (2) جایزه طلایی خدمات بین‌المللی IFAC (2010) برقرار شده است. این جایزه به کسانی داده می‌شود که خدمات برجسته‌ای به حرفه جهانی حسابداری می‌کنند.

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics