تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

107 میلیون دلار صادرات صنایع دستی در 6 ماهه نخست سال

معاون صنایع دستی کشور گفت: بر اساس آمار گمرک ایران در 6 ماهه اول امسال بیش از 107 میلیون دلار صنایع دستی داشتیم که این آمار رشد 9،5 درصدی نسبت به 6 ماهه ابتدایی سال 96 را نشان می دهد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایرنا، پویا محمودیان روز سه شنبه در همایش تجلیل از فعالان و برترین های سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار داشت: ما از ابتدای سال جلساتی را با صادرکنندگان داشتیم و تصمیم گرفتیم بستر مناسب تری را برای فعالیت آنها دایر کنیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: نامه ای به معاون اول رییس جمهوری نوشته شد و درخواست گردید که صادرکنندگان صنایع دستی کشور از الزام به برگرداندن ارز حاصل از صادراتشان در سامانه نیما معاف شوند.
محمودیان ادامه داد: آقای جهانگیری با این درخواست موافقت کردند و این معافیت مصوب شد اما زمانی که آقای همتی مسئولیت ریاست بانک مرکزی کشور را برعهده گرفتند دستور بازبینی مجموعه مصوبات قبل را داده و این مورد هم بنا به این دستور متوقف شد؛ ما دوباره نامه ای ارسال کردیم که صادرکنندگان کشور از این معافیت برخوردار شوند تا صادرات ما تسهیل شود.


معاون صنایع دستی کشور گفت: 29 مهرماه روز ملی صادرات، خانواده صنایع دستی کشور دو صادرکننده نمونه از خراسان رضوی و همدان داشت.


وی تاکید کرد: ما در صادرات غیرنفتی کشور حرف های زیادی برای گفتن داریم و می توانیم ضریب نفوذ خود را در بازارهای بین المللی ارتقا دهیم.


او گفت: ما از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه 11 نمایشگاه ملی، منطقه ای و استانی هم برگزار کردیم که با استقبال خوبی برگزار شد.


وی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون پنج بازارچه دایمی صنایع دستی راه اندازی کردیم به این دلیل که معتقدیم هرقدر سطح دسترسی مردم را به عرضه و فروش صنایع دستی بیشتر کنیم مشکل فروش ما حل شده و مردم هم راضی تر خواهند بود.


محمودیان گفت: ما پیمان سپاری را برای صادرکنندگان بر مبنای قیمت خام نقره گذاشتیم تا به صاردرکنندگان مرتبط با این رشته کمک کنیم و در زمینه تولید با توجه به نوسات قیمتی متاثر از وضعیت اقتصادی، به طور مشخص در زمینه مس و برنج، همکاری خوبی را با کارخانه مس باهنر شروع کردیم و مواد اولیه لازم تولیدکنندگان را از این طریق تامین خواهیم کرد تا در مورد مواد اولیه دغدغه ای نداشته باشند.


معاون صنایع دستی کشور گفت: امسال هفت شهر و چهار روستا در فهرست شهرهای ملی ما ثبت شدند و امشب داوران بین المللی از شورای جهانی برای ارزیابی خوراشاد در زمنیه حوله بافی، توبافی، میبد برای زیلو و همچنین آباده برای منبت وارد ایران شدند تا این موارد را مورد بررسی و ارزیایی 10 روزه قرار دهند.
وی گفت: هفتمین دوره بین المللی مهر اصالت را نیز با میزبانی ایران برگزار کردیم و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.


محمودیان تصریح کرد: 16 نشان جغرافیایی را در 6 ماهه ابتدایی سال ثبت کردیم تا برندسازی و نشان دهیم ثبت رشته ها و طرح تجاری سازی صنایع دستی از اولویت های ما است.

 

مونسان: می توانیم به صادرات 2 میلیاردی صنایع دستی برسیم
علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این همایش گفت: شرایط کنونی مشکلاتی را برای بخش‌های مختلف ایجاد کرده است، اما با حمایت‌های دولت سعی کرده‌ایم که بخش صنایع‌دستی را از این تلاطم‌ها دور نگهداریم و بتوانیم با کمک‌هایی که از دولت می‌گیریم مسیر را برای این بخش هموارتر کنیم.
وی ادامه داد: جلساتی اینچنین می تواند به صورت فصلی و دوره ای تداوم داشته باشد تا در این جلسات ضمن شنیدن صحبت‌های هنرمندان صنایع‌دستی بتوانیم مسیر پیش روی صنایع‌دستی را به‌خوبی ادامه دهیم.


مونسان گفت: همه بخش‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در کنار شما خواهند بود و امیدواریم بتوانیم به عدد 2میلیارد دلار صادرات صنایع‌دستی در سال دست پیدا کنیم.
در پایان مراسم از برترین ها و فعالان سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی تجلیل شد.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics