تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
یک فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی:

سبد معاش بازنشستگان خالیست/ مسئولان از ابعاد اجتماعی بی‌مهری‌ها غافلند

یک فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی معتقد است در شرایط فعلی میزان چهارده و نیم درصدی افزایش مستمری‌ها، نمی‌تواند در رفع مشکلات معیشتی بازنشستگان چاره‌ساز باشد.

علی‌اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان شهرستان تهران) در گفتگو با  خبرنگار ایلنا در ارتباط با مصوبه افزایش چهارده ونیم درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: انتظار بازنشستگان و مستمری بگیران بیش از این ها بود.

 

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی و فشار زندگی، این افزایش نمی تواند هزینه‌های خانوارهای مستمری بگیران را پوشش دهد و بازنشستگان همچنان درگیر مشکلات عدیده هستند.

 

عیوضی با بیان این که هزینه سبد معاش بازنشستگان بسیار بیشتر از شاغلین است؛ ادامه داد: مسئولین همه واقعیت ها را می‌دانند ولی به آن بی‌توجه هستند؛ دیدیم براساس محاسباتی که در شورای عالی کار انجام شد، رقم هزینه سبد معاش حداقلی تعیین شد ولی در مذاکرات مزدی به آن توجهی نکردند و طریق اولی این محاسبات  در تعیین افزایش مستمری بازنشستگان لحاظ نشد.

 

این فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه بحث به دلایل این بی توجهی پرداخت و گفت: از یک طرف ضعف قانونی داریم و نمایندگان بازنشستگان و مستمری بگیران در جلسات تعیین مستمری حضور ندارند و از طرف دیگر نگاه مسئولان به مقوله بازنشستگان غالبا ابزاری است و فقط هنگام رای دادن و انتخابات که می شود یاد مستمری بگیران می افتند؛ گویی مسئولان فراموش کرده اند که کارگران، بازنشستگان و در کل همه مزدبگیران هستند که ارزش‌های انقلاب را رقم زده و می‌زنند و حافظ این ارزش‌ها هستند.

 

عیوضی با تاکید بر لزوم کنارگذاشتن این غفلت گفت: غفلت از معاش کارگران و بازنشستگان علاوه بر دامن زدن به مشکلات اقتصادی و رکود در تولید محصولات داخلی، در ابعاد اجتماعی و فرهنگی می‌تواند  خطرآفرین باشد و بحران‌های بزرگی که به راحتی قابل مدیریت نباشند، به وجود بیاورد.

منبع خبر گزاری کار ایران - ایلنا

منبع خبر: منبع حبرگزاری کار ایران – ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics