تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

وزیر کار اولین گام را برای ترمیم دستمزد بردارد

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است که اگر وزیر پیشنهادی کار برنامه‌های خود را عملیاتی کند، بخش اعظمی از مشکلات کارگران و کارفرمایان برطرف می‌شود.

 

فتح اله بیات با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه کارگری، اظهار کرد: آقای شریعتمداری به موضوع صیانت از نیروی کار و حفظ امنیت شغلی و معیشت کارگران اشاره کرد که این مواد جزو دغدغه‌های اصلی کارگران است؛ از طرفی اعلام کرد که حمایت از بنگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی را در دستور کار قرار می‌دهد که مورد توجه کارفرمایان و تولیدکنندگان است؛ بنابراین اگر وی حقیقتا به این موارد اهتمام جدی داشته باشد، بخش اعظمی از مشکلات کارگران و کارفرمایان برطرف خواهد شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی از وزیر جدید کار خواست تا اولین گام را برای ترمیم دستمزدها بردارد و ادامه داد: برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار نشان می‌دهد که او به خوبی مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی را رصد کرده‌ یا دست کم تیم مشاورانش برنامه‌ای قوی را برای مجلس طراحی کرده است، بنابر این اگر بتواند پس از رأی اعتماد مجلس، با برنامه وارد وزارت کار شود، موفق خواهد بود.

 

 رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ساختار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را پیچیده و اداره آن را سخت توصیف کرد و گفت: این وزارتخانه به فردی نیاز دارد که کارآزموده و با تجربه باشد تا از پس چالشهای موجود برآمده و موانع را برطرف کند.

 

بیات تقویت تشکل‌ها و انجمن‌های کارگری و کارفرمایی را مورد تاکید قرار داد و از وزیر جدید کار خواست تا تعامل و ارتباط با تشکل‌ها را گسترش دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: از هر کسی که سکان اداره وزارت کار را برعهده می‌گیرد می‌خواهیم که باورقلبی داشته باشد که وزیر جامعه کارگری، کارفرمایی، بازنشسته، حقوق بگیران و بیمه شدگان است. اگر این باور و اعتماد را داشته باشد و جامعه هدف و مخاطبانش را درک کند تشکل‌ها هم از او حمایت خواهند کرد.

 در برنامه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تقویت معیشت خانوارهای کارگری، حفظ امنیت شغلی و صیانت از نیروهای کار به چشم می‌خورد.شریعتمداری پیش از این از برنامه‌های خود برای افزایش دستمزد و ارتقای قدرت خرید کارگران خبرداده بود.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics