تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

درمان و دستمزد مردم با وزارت کار گره خورده است

یک مقام مسئول کارگری با بیان این که نباید مجلس را در دادن رأی به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحت فشار گذاشت، افزود: اداره این وزارتخانه به وزیری نیاز دارد که بتواند به شکل تخصصی آن را مدیریت کند و بازدهی موفقی از خود در این حوزه نشان بدهد.

 

داوود امیری، با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی وزارتخانه‌ بزرگی است و مسایل این حوزه و تصمیمات آن هم در بحث درمان و تامین اجتماعی، هم در بحث حقوق و دستمزد و هم روابط کار با جمعیت حداکثری کشور گره خورده است. از این رو می‌طلبد که وزارتخانه‌ای چابک داشته باشیم و وزیری که بتواند به صورت تخصصی آن را مدیریت کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی در عین حال افزود: متاسفانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره در گذر زمان یک وزارتخانه دست دوم و بدون بازده تلقی شده است. به‌جای این که مشکل وزارت تعاون را حل کنیم آن را به وزن وزارت کار افزوده‌ایم و با ادغام، لطمه بزرگی به بخش تعاون و حوزه روابط کار وارد کرده‌ایم.

 

امیری تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ شرکت و کارخانه بزرگ در شستا داریم که شاید در وزارت صنعت، معدن و تجارت این تعداد شرکت نداشته باشیم. معتقدم از کسی که سالها در حوزه صنعت و تجارت فعالیت داشته ولی برنامه‌هایش به مرحله خروجی و بازدهی موفق نرسید، نمی‌توان انتظار داشت که در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ساختاری متفاوت از وزارتخانه صمت دارد، تحول شگفت‌انگیزی ایجاد کند.

 

محمد شریعتمداری ـ گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در روزهای اخیر با اعلام برنامه‌های خود در حوزه تعاون و روابط کار، گفت که تقویت معیشت خانوارهای کارگری، حفظ امنیت شغلی و صیانت از نیروهای کار را در صورت کسب رأی اعتماد مجلس دنبال خواهد کرد.  حمایت از بنگاههای تولیدی و اصلاح قانون کار از دیگر برنامه‌های وی است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سیدمصطفی قاسمی بنادکوکی |   1399/04/23 19:46:18   |
0     0
وزارت کار نقش مهمی برای بیشتر اقشار جامعه دارد پس باید به درستی و وسواس بیشتری اداره گردد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics