تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش سهم ورزش کشور از مالیات بر ارزش افزوده در حال پیگیری است

عضو فراکسیون ورزش و کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده که توسط کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است، به دنبال افزایش سهم ورزش کشور از این درآمدها هستیم.

 

علی اکبر کریمی، اظهار داشت: با توجه به توسعه مالیات بر ارزش افزوده که ارقام آن هر ساله رو به افزایش است، رقم تخصیصی کنونی ۲۷صدم درصدی ورزش نیز هر ساله بایستی افزایش پیدا کند تا کمکی به گسترش و توسعه ورزش کشور باشد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه ورزش حوزه ای است که برای ارتقای سلامت اجتماعی بسیار اهمیت دارد و در عین حال گستره ورزش، حوزه ای هزینه بر می باشد، لذا برای سرمایه‌گذاری در این بخش باید توسط متولیان امر پیگیری و اقدام صورت پذیرد.

 

کریمی بیان داشت: علاوه بر جذب سرمایه گذاری برای ارتقای زیرساخت های حوزه ورزش، در همین راستا در قانون برنامه ششم توسعه تخصیص ۲۷صدم درصد از منابع درآمدی مالیات بر ارزش افزوده کشور به ورزش، در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

 

عضو فراکسیون ورزش و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی که دولت از لحاظ اعتبارات با مشکل مواجه است و نقدینگی لازم را برای حمایت از بخش ورزش ندارد، این منبع درآمدی، منبع مالی مطمئنی برای حمایت از ورزش است و هر ماهه پس از وصول به حساب به وزارت ورزش و جوانان واریز می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده که هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است، تلاش داریم که این ۲۷صدم درصد سهم ورزش از درآمد مالیات بر ارزش افزوده باز هم افزایش پیدا کند.

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر حال حفظ همین ۲۷صدم درصد نیز یک ضرورت است و بایستی پایدار بماند تا منبع مالی مطمئنی در خدمت ورزش کشور قرار بگیرد، این اتفاق قطعا برای ارتقای حوزه ورزش استان ها نیز ثمرات مطلوبی به همراه دارد.

 

عضو فراکسیون ورزش و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گسترش و توسعه ورزش باعث ارتقای سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی گردیده و از این طریق در هزینه‌های درمانی و بهداشتی کشور صرفه‌جویی می‌شود، به همین خاطر ورزش حوزه ای است که هرچه تقویت شود باز هم جا دارد که از آن حمایت کنیم.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics