تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ضرورت توانمندسازی فارغ التحصیلان رشته‌های کم درآمد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه بر خلاف دانشجویان رشته‌های پولساز، دانشجویان تمایلی به ادامه تحصیل در رشته‌های با درآمد اندک را ندارند، گفت: مسئولان دانشگاهی باید شرایط آموزشی را به گونه‌ای فراهم کنند که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی توانایی کارآفرینی و خلق ثروت در رشته‌ای که تحصیل کرده‌اند را داشته باشند.

 

دکتر جلیل کوهپایه‌زاده، با بیان اینکه در کشورهایی که ثبات اقتصادی وجود ندارد، تمایل افراد به سمت برخی از رشته‌های پردرآمد و با امنیت شغلی بالا بیشتر است، گفت: کسب درآمد بیشتر یکی از اهداف فارغ التحصیلان است اما تا زمانی که مباحث مالی در انتخاب رشته اولویت دارد تغییری در انتخاب رشته فارغ التحصیلان ایجاد نمی‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: البته این طور نیست که همه فارغ التحصیلان پزشک عمومی برای دوره تخصص، رشته خود را براساس پول ساز بودن آن انتخاب کنند، بلکه برخی افراد برای ادامه تحصیل صرفا علاقه خود را نسبت به رشته در نظر می‌گیرند.

 

 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: مسئولان دانشگاهی باید شرایط آموزشی را به گونه‌ای فراهم کنند که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی توانایی کارآفرینی و خلق ثروت در رشته‌ای که تحصیل کرده‌ و از آن فارغ التحصیل شده‌اند را داشته باشند.

 

کوهپایه زاده در پایان با اشاره به اینکه دانشجویان با وجود هزینه‌های بالای ادامه تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی، تمایلی به ادامه تحصیل در رشته‌های با درآمد اندک را ندارند، گفت: به عنوان مثال در رشته‌های علوم پایه شرایط آموزشی باید به گونه‌ای فراهم شود که دانشجو صرفا دنبال منبع درآمد از طرف دولت نباشد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics