تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیش از ۲۶۲ هزار ایرانی امسال به گرجستان سفر کردند

گئورگی چوگووادزه رییس سازمان ملی گردشگری گرجستان در خبری اعلام کرد در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸، بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی به این کشور سفر کردند که از این میان در حدود ۲۶۲ هزار تن از آنها شهروند ایرانی بودند.

 

بر اساس این گزارش که برگرفته از خبرگزاری اسپوتنیک گرجستان است، آقای چوگووادزه در ادامه صحبت های خود افزود: سفر گردشگران خارجی به گرجستان، در ۱۰ ماه امسال،۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش یافته است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رییس سازمان ملی گردشگری گرجستان همچنین پیش بینی کرد که تعداد گردشگران خارجی این کشور تا آخر سال ۲۰۱۸ به هشت میلیون تن برسد.

بر اساس این گزارش شهروندان کشورهای روسیه، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و ایران در صدر بیشترین تعداد سفر به این کشور در ده ماه نخست امسال بودند.

 

آن طور که آمار منتشره از سازمان ملی گردشگری گرجستان بیان می کند در سال جاری یک میلیون و ۲۴۹ و ۷۲ نفر از روسیه، یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۸۰۲ نفر از جمهوری آذربایجان ، یک میلیون و ۶۳ هزار و ۳۸۹ نفر از ارمنستان ، ۹۶۵ هزار و ۹۱۰ نفر از ترکیه و ۲۶۲ هزار و ۲۶۱ نفر از ایران به گرجستان مسافرت کردند.

 

همچنین در این آمار آمده است که در آمد حاصله از گردشگری خارجی در گرجستان در شش ماه نخست سال ۲۰۱۸، به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار رسیده که این مقدار در مقایسه با سال گذشته ۲۸.۹ درصد افزایش داشته است.

 

همچنین در این گزارش نوشته شده در شش ماه اول سال ۲۰۱۸، سهم گردشگری خارجی در تولید ناخالص داخلی ۷.۱ درصد بوده و این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال در حدود ۱۷.۶ درصد بیشتر شده است.

 

گرجستان از جمله کشورهای در حال توسعه ای ست که در سال های اخیر بر روی گردشگری به ویژه جذب گردشگر خارجی سرمایه گذاری کرده است.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics