تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
دبیر خانه کارگر زنجان:

معترضان معدن انگوران نسبت به تعدیل بومی‌ها اعتراض دارند

دبیر خانه کارگر زنجان می‌گوید که کارگران معدن سرب و روی انگوران زنجان نسبت آنچه که در اولویت قرار گرفتن کارگران بومی در برنامه‌های تعدیلی مدیریت معدن نامیده می‌شود، اعتراض دارند.

«فائز برزگر» دبیر خانه کارگر زنجان می‌گوید: دلیل اعتراض اخیر کارگران معدن سرب و روی انگوران، تعدیل کارگران بومی بوده است.

 

وی ادامه داد: معترضان که بیشتر از اهالی مناطق مسکونی اطراف معدن از جمله دو روستای قلعه جوق و شیخ لر هستند، نسبت به تصمیمی که کارفرمای این واحد معدنی در خصوص تعدیل نیروی انسانی اتخاذ کرده است، انتقاد دارند.

 

این فعال صنفی کارگری در توضیح دلیل این اعتراض صنفی گفت: معترضان در برابر تعدیل نیروهای بومی این معدن نسبت به آنچه که ابقای نیروهای غیر بومی نامیده می‌شود، اعتراض دارند

 

وی با یادآوری اینکه در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در حدود ۲۰۰ کارگر معدن انگوران تعدیل شده‌اند، افزود: معترضان می‌گویند در شرایطی که فعالیت‌های معدن مشکلاتی را برای محیط زیست اهالی دو روستای قلعه جوق و شیخ‌لر ایجاد کرده است، منصفانه نیست که کارگران بومی شاغل در این معدن در صدر برنامه‌های تعدیلی قرار بگیرند .

 

برزگر افزود: قاعدتا به توجه به اینکه کار دیگری در دو روستای قلعه جوق و شیخ لَر  برای اهالی وجود ندارد، از  مسئولان این معدن توقع می‌رود که به معاش خانواده‌های کارگران بومی اهمیت دهند.

منبع : خبرگزاری کار ایران – ایلنا

منبع خبر: منبع حبرگزاری کار ایران – ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics