تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تکمیل ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد تخریب‌شده کرمانشاه

رییس بنیاد مسکن گفت: از ۳۷ هزار واحد تخریب شده در زلزله سال گذشته استان کرمانشاه عملیات احداث ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد شهری و روستایی به اتمام رسیده است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمدرضا تابش در نشست خبری به مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه اظهار کرد: در  ۱۰ شهر و ۱۶۲۳ روستا در جریان زلزله کرمانشاه حدود ۳۷ هزار واحد تخریب و حدود ۶۳ هزار واحد دچار خسارت شد. از این تعداد تا کنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد احداثی شهری و روستایی به اتمام رسیده است. عملیات تعمیر ۵۳ هزار و ۷۰۳ واحد نیز اتمام یافته است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن برای اسکان موقت خاطرنشان کرد: در روستاها با نصب ۱۵ هزار و ۶۰۰ کانکس دو ماه پس از زلزله مردم دارای سرپناه شدند. به ۹۱۱۸ خانوار آسیب دیده شهری نیز علاوه بر کانکس مبلغی را برای کمک هزینه اجاره پرداخت کردیم.

 

تابش افزود: دولت اعتباری را در قالب وام و بلاعوض برای بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی در نظر گرفت. برای واحدهای احداثی شهری ۵۰ میلیون تومان وام و ۱۱ میلیون تومان بلاعوض، برای واحدهای روستایی نیز ۳۵ میلیون تومان وام و ۱۱ میلیون به صورت کمک بلاعوض در نظر گرفته شد.

 

تابش با اشاره به پرداخت ۱۰ میلیون تومان وام معیشتی و دو میلیون تومان بلاعوض، اظهار کرد: برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی ۱۲ میلیون تومان وام و دو میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود. از سوی دیگر ۴۰ میلیون تومان وام برای مقاوم سازی و ۴.۵ میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت می‌شود.

 

وی سود تسهیلات روستایی و شهری را به ترتیب چهار و پنج درصد اعلام و تاکید کرد: با توجه به این که تقریبا به جای هر واحد زلزله زده ۲.۵ واحد ساخته می‌شود هر فرد می‌تواند حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان وام و بلاعوض دریافت کند.

 

تابش خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰۵ هزار و ۷۷۷ واحد پرونده برای دریافت وام معرفی شده است. از این تعداد ۹۹ هزار و ۹۳ واحد بازسازی و تعمیری انعقاد قرارداد شده و ۱۹۰۰ میلیارد تومان وام و ۳۲۰ میلیارد تومان بلاعوض به مردم پرداخت شده است.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: عملیات تعمیر ۵۲ هزار و ۸۷۷ واحد مسکونی (۳۸ هزار واحد شهری و ۱۶ هزار واحد روستایی) مناطق زلزله زده کرمانشاه به اتمام رسیده است. در سرپل ذهاب کار تعمیر ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد آغاز شده که ۱۱ هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

 

تابش از اتمام بازسازی و تعمیر ۷۵ هزار واحد مسکونی زلزله زده شهری و روستایی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: ۵۴ هزار تن آهن آلات با قیمت قبل از گرانی برای مناطق زلزله زدگان تامین شد و در اختیار مردم قرار می گیرد. سیمان این مناطق رایگان است و از ۱۷۶ هزار تن سیمان، ۱۲۴ هزار تن به صورت رایگان به این مناطق حمل شده است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics