تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
دکتر حبیب ‌الله اسماعیلی :

کانون های دانشجویی کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی توسعه می یابد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ، حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی و توسعه کانون های کار آفرینی را از جمله اولویت های کاری این اداره کل در سال 96 برشمرد.

 کانون های دانشجویی کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی توسعه می یابد

 

به گزارش کسب و کار نوز به نقل از ایسکانیوز، دکتر حبیب‌الله اسماعیلی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» و لزوم توجه به توسعه اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از مهم ترین مولفه های اقتصاد مقاومتی حوزه فرهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی و توسعه کانون های کار آفرینی از جمله اولویت های کاری اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به شمار می آید.

او ادامه داد: اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی مصمم است با ایجاد شرایط و امکانات مناسب برای دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه و با به حداکثر رساندن مشارکت دانشجویان در فعالیت های خلاقانه اقتصادی به تحقق این مهم همت گمارد.

اسماعیلی افزود: با توجه تشکیل کمیته فناوری های نرم و هویت ساز در معاونت دانشجویی و فرهنگی بر اساس مصوبه شورای سرمایه گذاری و اقتصاد انش بنیان و شیوه نامه اجرایی تاسیس شرکت های دانش بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی به منظور سیاستگذاری و بررسی طرح های ارسالی در حوزه دانش بنیان فرهنگی تا کنون حدود 30 طرح مربوط به تشکیل شرکت های دانش بنیان فرهنگی به کمیته فناوری های نرم و هویت ساز برای بررسی محتوایی ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن در محیط دانشگاه و بین دانشجویان و فارغ التحصیلان با توجه به شناسایی ظرفیت ها و استعداد های دانشجویان این حوزه در صدد تشکیل و گسترش کانون های دانشجویی کارآفرینی هستیم تا از این رهگذر با شناسایی استعداد ها طرح ها و ایده های خلاقانه دانشجویان به حمایت و پرورش آن کمک کنیم.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه برگزاری رویدادهای کار آفرینی می تواند نقش بسزایی در شناسایی و حمایت از ایده های خلاقانه و برتر فرهنگی داشته باشد معاونت دانشجویی و فرهنگی اقدام به برگزاری دوره های استارتاپ فرهنگی کرده است و قصد دارد با تشکیل دبیرخانه مرکزی رویداد از ایده تا عمل به ساماندهی و هدایت این موضوع بپردازد.

اسماعیلی به تفاهم نامه منعقده با ستاد فناوری های نرم و هویت ساز اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره ای پیشرفته کارآفرینی فرهنگی ویژه دانشجویان در تمامی استان ها با همکاری مالی و معنوی ستاد فناوری های نرم و هویت ساز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به منظور حمایت و ارایه طرح های خلاقانه دانشجویان در حوزه اقتصاد و صنایع خلاق و با هدف حمایت و ایجاد درآمد و اشتغال برای دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه بازارچه های فن و هنر در سطح واحدهای برخی از استانها تشکیل شده است و در صدد گسترش آن در تمامی واحدهای دانشگاهی هستیم.

او ، تهیه و تدوین پیش نویس دستورالعمل و شیوه نامه سرمایه گذاری های اقتصادی و فرهنگی حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه با هدف کاهش وابستگی دانشگاه به منابع شهریه ای و همچنین توسعه کارآفرینی و اشتغال دانشجویان را از دیگر برنامه های مهم اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سال جاری برشمرد.

منبع : سایت خبری تحلیلی کسب و کار

منبع خبر: منبع : سایت خبری تحلیلی کسب و کار
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics