تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
رکورددار گینس در آرایشگری در گفتگو با «کسب و کار»

نوآوری اعتماد به نفس می دهد

آرزوهایی بزرگ داشته است. هنرنمایی در یک مغازه آرایشگری یا آموزش در چند موسسه برای او کافی نبود.

نوآوری اعتماد به نفس می دهد

گروه کار و کار آفرینی

به فکر هنرمندان گینسی افتاده بود و سعی داشت مانند آن آرایشگر چینی بیشترین قیچی را در هنر آرایشگری به کار گیرد. اول 11 قیچی، بعد 16 و بعد 18 قیچی و اینک هم رکورددار بیشترین قیچی در آرایشگری یعنی 22 قیچی. علی عابدی، رکورددار گینس در استفاده از بیشترین قیچی در گفتگو با «کسب‌وکار» سیر پیشرفت خود در حرفه آرایشگری را تشریح کرد.

از جمله دستاوردهای علی عابدی، پیرایشگر مردانه به جز داشتن رکورد آرایشگری با ۲۲ قیچی در گینس، تلاش برای معرفی رشته آرایشگری و ظرفیت توسعه آن به دنیا، پیوند رشته آرایشگری به دانشگاه و همچنین سعی در نوآور کردن این رشته و ایجاد بازار رقابتی برای آن با تاسیس آرایشگری‌های زنجیره‌ای است.

چگونه به حرفه آرایشگری ورود پیدا کردید؟ برای پیشبرد هنر آرایشگری چه ایده‌هایی داشتید؟

 ورود من به حرفه آرایشگری کاملا اتفاقی بود. شغل من در ابتدا نجاری بود، اما به دنبال اتفاقی که برای من در این حرفه افتاد و دستم توسط اره بریده شد، این حرفه را کنار گذاشتم و بعد از مدتی در سن ۱۶ سالگی به دنبال شغل جدید بودم. در واقع به دنبال کسب‌وکاری بودم که سرمایه زیادی نخواهد. همچنین به آن علاقه داشته باشم و به تجهیزات کمتری نیاز داشته باشد.

 بعد از چند بار رفتن به آرایشگاه و دیدن وضعیت نسبتا مناسب آرایشگران و بازار خوب تقاضا که من را در صف‌های طولانی به انتظار گذاشته بود، به این فکر افتادم که آرایشگر شوم و  لذت این کاررا چه در هنگام دادن آراستگی به مشتریان و چه هنگام کسب درآمد تجربه کنم.

برای رشد توانمندی‌ها و قابلیت‌های‌تان به چه کارهایی دست زدید و چه برنامه‌هایی طراحی کردید؟

 بعد از آن به این فکر افتادم که کارم را توسعه بدهم. به همین دلیل به سازمان آموزش  فنی‌وحرفه‌ای مراجعه کردم تا برای آموزش حرفه آرایشگری مجوز بگیرم. بعد از اینکه توانستم مجوز بگیرم، به آموزش۱۰ نفر در یک مدت‌زمانی موفق شدم و کم‌کم به ابعاد کارم در حوزه آموزش توسعه بیشتری دادم. یکی از اقداماتی که به نظرم در توسعه حرفه آرایشگری به من کمک شایانی کرد، برگزاری مسابقات برای آرایشگران و ایجاد جو رقابتی در میان آنها با اعطای جوایز بود. هزینه این مسابقات را ابتدا خودم تامین کردم و پس از آن توانستم با حمایت سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای این کار را در سطح استانی و کشوری پیاده کنم. کم‌کم  دایره نفوذ مسابقات ما در این عرصه به خارج از کشور هم رسید و در چند دوره موفق به کسب رتبه هم شدیم. پس از آن تلاش کردیم فرصت خوبی در رسانه ملی فراهم کنیم که برای افراد فرصت خوبی برای آموزش این رشته داده شود. سعی کردیم در زمینه پوست و مو و موارد مرتبط آموزش بدهیم که خوشبختانه فعالیت ما در این زمینه مورد استقبال مخاطبان رسانه ملی قرار گرفت.  بعد از اینکه سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای اقدام به تاسیس انجمن‌های صنفی کرد، رشته آرایشگری هم یک انجمن صنفی تاسیس کرد که با گسترش دامنه فعالیت‌های آرایشگری در آن به فکر ورود این رشته به عرصه کار و دانش افتادیم و در این زمینه مکاتباتی با سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای و نهادهای مربوطه انجام دادیم.

چه چیزی باعث شد به این فکر بیفتید که باید از 22 قیچی برای آرایشگری استفاده کنید؟

یکی از عوامل مهمی که زمینه این کار را برای من فراهم کرد، علاقه من به نوآوری و بالا بردن سطح کیفیت کاری‌ام بود. ابتدا سعی کردم ظرفیت کاری‌ام را از ۶ قیچی به ۸ قیچی برسانم که در آغاز برای مردم خیلی جذاب بود و کنجکاوی آنها را برانگیخته بود. پس از آن به پیشنهاد برخی دوستان و آشنایان به این فکر افتادم که این نوآوری‌ها را به عرصه جهانی هم ببرم. پس از اینکه این فکر به ذهنم رسید، در اینترنت جستجو کردم و دیدم که یک مرد چینی در پکن در سال ۲۰۰۷ توانسته با۱۰ قیچی با یک دست آرایشگری کند و در گینس رکورد به دست آورد. من هم که به دنبال رکورد بودم، سعی کردم مانند این کار فعالیت‌هایم را گسترده‌تر کنم و ۱۱ قیچی را در یک دستم جا بدهم. در سال ۹۱ این اتفاق برای من افتاد و رکورد کوتاهی مو با ۱۱ قیچی را به دست آوردم که بازخورد خیلی خوبی در جامعه داشت. بعد از انجام مکاتباتی که با گینس داشتم،  فرمول‌ها و مقررات آنها برای کسب رتبه‌های برتر را بررسی کردم و به تمرین و تلاش ادامه دادم. ابتدا از ۱۱ قیچی با یک دست به ۱۴ قیچی با دو دست و بعد با ۱۶ قیچی با دو دست فعالیت کردم. در مسابقاتی که در کیش برگزار شد تعداد قیچی‌ها به ۱۸ رسید. بعد از آن در مسابقات اراک ۲۰ قیچی استفاده کردم و در آخر به مناسبت دهه فجر و مسابقاتی که در تهران برگزار شد، از ۲۲ قیچی استفاده کردم تا اینکه با این اقدام رکورددار استفاده از بیشترین قیچی در کوتاهی مو و ثبت جهانی این کار شدم.

 

برای آینده چه برنامه‌ای دارید؟ مهم‌ترین خواسته‌های شما از حرفه آرایشگری چیست؟

 یکی از برنامه‌هایی که برای آینده در نظر داریم تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای حرفه آرایشگری است. هدف از این کار کم کردن هزینه آرایشگران و کمک به آرایشگرانی است که سرمایه کافی برای ورود به حرفه آرایشگری را ندارند.

 

چه توصیه‌ای برای آرایشگران دارید و آنها برای رسیدن به موفقیت باید چه اقداماتی انجام دهند؟

رشته آرایشگری با روح و تفکر انسان‌ها سرو کار دارد. با این حال نگاه به آرایشگری خدماتی است و تلاش ما این است که این نگاه رابه عنوان رشته‌ای هنری نهادینه کنیم. هنر آرایشگران است که چهره‌هایی ترسیم کنند که زیباباشد و این زیبایی در روح آنها اثرگذار است. اگر اغراق نکرده باشیم، آرایشگری را می‌توان شادترین مهارت در دنیای کسب‌وکار معرفی کرد. کسانی که علاقه‌مند هستند می‌توانند این مهارت را در آموزشگاه‌های آزاد فرابگیرند و برای خود فرصت شغلی تازه‌ای خلق کنند. در این راه کسانی که سرمایه بیشتری داشته باشند، افراد بیشتری جذب می‌کنند، اما اگر این سرمایه برای افراد فراهم نباشد هم می‌توانند.

نوآوری و بهره‌گیری از خلاقیت در هر حرفه چه مزایایی به همراه دارد؟

 یکی از مزایای مهمی که این کار دارد، ورود صنعت آرایشگری به بازار رقابتی دنیاست. همچنین برخی از نوآوری‌ها اعتماد‌به‌نفس آدم‌ها را بالا می‌برد و از جمله اینکه آدم یاد می‌گیرد می‌تواند خواسته‌هایش هرچند سخت و دشوار باشد را ممکن سازد.

 برای مثال ۱۱ قیچی از تعداد انگشتان یک دست بیشتر است و شاید ابتدا کسی فکرش را نکند یا چنین خواسته‌‌ای نداشته باشد، اما به مرور که توقعات آدم‌ها از کارشان بالا‌تر می‌رود، خواسته‌ها هم بیشتر می‌شود و به دنبال آن توانایی‌هایی خلق می‌شود که در ابتدا شاید غیرممکن باشد.

منبع : سایت خبری تحلیلی کسب و کار

منبع خبر: منبع : سایت خبری تحلیلی کسب و کار
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics