تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

عزم معاونت علمی برای توسعه بازار داخلی و بین‌المللی محصولات دانش‌بنیان

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور گفت: محیط مساعد کسب‌وکار، یک مولفه ضروری برای کسب و کارهای دانش‌بنیان به شمار می‌رود و معاونت علمی و فناوری مصمم است تا با اجرایی‌سازی قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، راه را برای توسعه بازار و رونق این کسب‌وکارها هموار کند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، سورنا ستاری در بازدید از تعدادی از واحدهای فناور صنعتی شهرک‌های صنعتی پرند اظهار کرد: رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این دو شهرک صنعتی روند صعودی قابل ملاحظه‌ای داشته است و برنامه‌ریزی خوبی که برای دانش‌بنیان شدن این صنایع صورت گرفته است، باید با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

ستاری با اشاره به نامه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای توسعه زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: هدف اصلی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و حل کردن مشکلاتی است که این شرکت‌ها با آن سر و کار دارند و اجرایی شدن بیش از ۱۲۰ سرفصل حمایتی این قانون، تا کنون زمینه اشتغالزایی و خلق ارزش افزوده کسب و کارهای دانش‌بنیان را فراهم کرده است.

 

وی، ارزش آفرینی ۶۰ هزار میلیارد تومانی و ایجاد بیش از ۳۰۰هزار شغل را ماحصل فعالیت بیش از ۳هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد ارزش افزوده، صادرات و اشتغال بیش از پیش پررنگ شده است و با ایجاد محیط مساعد فعالیت این کسب و کارها، این روند با شتاب بیشتری ادامه می‌یابد.

 

ستاری، معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و استقرار محل فعالیت در شعاع مشخصی از شهرهای بزرگ را بخشی از حمایت‌های قانونی از دانش‌بنیان‌ها برشمرد و اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری مصمم است تا بتواند با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر نهادهای دست اندرکار، چتر حمایت از شرکتهای صنعتی را گسترش دهد و بازار داخلی و بین‌المللی مطلوب برای محصولات و خدمات این کسب و کارها را توسعه بدهد.

 

وی، ضرورت توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری برای رونق کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارتاپی را یادآور شد و افزود: در کنار تمامی حمایت‌های زیرساختی و مادی، محیط مساعد کسب و کار شرکت‌ها مطرح است که باید فراهم شود تا بتوانند در بستر این محیط به توسعه کسب و کار و بهبود فعالیت خود بپردازند.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics