تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

وجود ۳۰۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در دیار مرغوب‌ترین پسته جهان

نماینده مردم دامغان از وجود ۳۰۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار در این شهرستان خبر داد.

 

ابوالفضل حسن‌بیگی  اظهار کرد: این افراد جوانانی با تحصیلات عالیه دانشگاهی هستند که عمدتا دنبال شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود و با درآمد مکفی هستند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به وجود برخی فرصت‌های شغلی در دامغان که نیروی کار آن از خارج این شهرستان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها ۶۰۰۰ نفر از اتباع افغانستان و تعدادی نیز از هم وطنان زابلی در دامغان مشغول کار هستند.

 

نماینده مردم دامغان از نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین سرمایه های کشور نام برد و افزود: باید زمینه ای برای استفاده از این سرمایه و ظرفیت فراهم شود. ۳۰۰۰ جوان فارغ التحصیل که هزینه زیادی برای تحصیل آنها شده نباید بلااستفاده بماند و باید برای بهره گیری از این ظرفیت برنامه ریزی و اقدام عملی صورت گیرد.

 

حسن‌بیگی با بیان اینکه پیش از انقلاب شمار لیسانس های دامغان به اندازه انگشتان دست هم نمی رسید ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی امروز هزاران جوان با تحصیلات عالیه دانشگاهی و کارشناس ارشد و دکترا در شهرستان دامغان وجود دارد.

 

وی با اشاره به وجود منطقه ویژه اقتصادی در دامغان خاطرنشان کرد: توسعه و تکمیل این منطقه ویژه می‌تواند زمینه ساز اشتغال به کار بسیاری از جوانان جویای کار در این منطقه شود.

 

نماینده دامغان همچنین به لزوم استفاده از ظرفیت‌های کم نظیر معدنی در این شهرستان تاکید و اضافه کرد: دامغان از تنوع بالای معدنی برخوردار است و معادنی با درجه خلوص بسیار بالا در این شهرستان وجود دارد که سرمایه گذاری در آنها می‌تواند، مشکل اشتغال در این شهرستان را به راحتی رفع کند، ضمن اینکه پسته دامغان به عنوان مرغوب‌ترین پسته جهان، ظرفیت ویژه و محصول با ارزش‌افزوده بالایی است که توسعه آن و همچنین ایجاد صنایع تکمیلی و فرآوری آن می‌تواند اشتغال در شهرستان و استان را متحول کند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نیاز آبی پایین درخت پسته خاطرنشان کرد: توسعه باغات پسته از طریق تامین آب مورد نیاز این بخش و کمک به تجهیز باغ ها به سیستم‌های نوین آبیاری که در این چند سال خوشبختانه شتاب بالایی گرفته، می‌تواند زمینه اشتغالزایی در شهرستان شود.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics