تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

توسعه مشاغل پایدار در گردشگری کلید خورد

عربستان سعودی اعلام کرده که قصد دارد به منظور گسترش زیرساخت‌های توریسم و رشد و شکوفایی صنعت گردشگری در این کشور، مشاغل پایدار بسیاری را ایجاد کند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، عربستان سعودی که در سالهای اخیر به خصوص بعد از روی کار آمدن محمد بن سلمان در مسیر رشد و شکوفایی بیشتر اقتصادی قرار گرفته است، حالا به تازگی اعلام کرده که قصد دارد اقتصاد خود را از وابستگی صد در صدی به نفت و فروش آن برهاند و در این زمینه به سرمایه گذاری‌های کلانی در بخش تجارت و صنعت گردشگری بپردازد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

چندی پیش بود که بانک تجارت ملی عربستان خطاب به شرکت‌های بزرگ و صاحبان کسب و کار در این شرکت اعلام کرد که می‌خواهد با اعطای تسهیلات ویژه به توسعه تولید و تجارت محصولات مختلف بپردازد.

 

 

 

حالا به نظر می‌رسد که توریسم و صنعت گردشگری در عربستان سعودی نیز در مرحله و قدم بعدی این کشور قرار گرفته و کمیته‌های مخصوصی به منظور توسعه زیرساخت‌های مربوطه برای گسترش توریسم و جذب گردشگران خارجی ایجاد شده تا به اقتصاد این کشور بزرگ نفت‌خیر کمک بسزایی کنند.

 

بر اساس گزارشی که توسط رسانه ملی عربستان سعودی منتشر شده و در trade Arabia ذکر شده است، صندوق ملی سرمایه‌گذاری در این کشور تصمیم گرفته است که به منظور رشد صنعت گردشگری و ایجاد مشاغل پایداری مربوط به توریسم، شرکت و نهادی را تاسیس و راه‌اندازی کرده است تا به صورت سامان‌دهی‌شده تمامی مسائل مربوط به صنعت گردشگری را مدیریت کند.  

 

صنعت گردشگری بدون شک یکی از پایه‌های کلیدی و محوری رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه محسوب می‌شود و می‌تواند تاثیرات مثبتی را بر روی پیشرفت اجتماعی و فرهنگی جامعه، وضعیت اقتصادی، حفاظت از محیط‌زیست، گردش پولی در کشور و توسعه مناطق محروم و دورافتاده شود.

 

صنعت توریسم و جذب گردشگر یکی از راهکارهای مهم رها شدن از وابستگی کامل به نقت و فروش مواد خام و اولیه به شمار می‌رود و حالا به نظر می‌رسد که توسط عربستان سعودی مورد توجه خاص و ویژه‌ای قرار گرفته است چراکه بر اساس آمارهای منتشر شده، با بیش از ۱۵۱ طرح و پروژه و اختصاص بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال معادل ۲.۹ میلیارد دلار عزم خود را برای توسعه زیرساخت‌های مذکور جزم کرده است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics