تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ارزهای دیجیتال یک بازی طولانی مدت هستند

بارت اسمیت، مدیر بخش دارایی‌های دیجیتال شرکت فناوری و معامله‌گری بین‌المللی Susquehanna در اپیزودی از برنامه Fast Money از شبکه سی‌ان‌بی‌سی اظهار داشت که با وجود سقوط بازار ارزهای دیجیتال، در بلندمدت به بیت کوین باور دارد.

 

اسمیت، معروف به پادشاه کریپتو، در این صحبت‌ها که پس از سقوط اخیر بیت کوین که آن را به کمترین قیمت از اکتبر ۲۰۱۷ تنزل داده، تاکید داشت که این یک «بازی طولانی» است و هر ایده فوق‌العاده‌ دارای نوسان است.

 

او اشاره کرد در حالی که چهره‌های جریان اصلی بیت کوین را به نقطه هدایت کرده‌اند که با آن و ارزهای دیجیتال به مانند یک کلاس دارایی رفتار شود، اما این واقعاً هدفی نبوده که برای آن ساخته شده است.

 

او در این باره اظهار داشت:

علاقه برای داشتن شکل جدیدی از ارز که تحت سلطه کسی نباشد، همیشه وجود داشته است. به یاد آورید که بیت کوین از اعماق بحران مالی سال ۲۰۰۸ سربرآورد و باید ببینیم سال آینده چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد. باید منتظر ماند و دید که بانک‌های مرکزی آمریکا و اروپا با موفقیت می‌توانند گره از کار این‌ها باز کنند تا سپس علاقه مردم برای به مالکیت گرفتن آن را مشاهده کرد.

 

با تحلیل ریزش اخیر بازار، به عقیده اسمیت فضای ارزهای دیجیتال سرمایه کافی برای جذب فروش‌های ناگهانی را ندارد؛ به خصوص سقوط عظیمی که هفته اخیر در پی هاردفورک ستیزه‌جویانه بیت کوین کش اتفاق افتاد. او در این باره افزود:

دست‌انداز‌ها و دشواری‌های زیادی در برابر سرمایه‌های جدید وجود دارد. اگر شما یک موسسه جهانی مثل فیدلیتی یا بانک آمریکا هستید، خرید بیت کوین به طریق مدنظر شما بسیار سخت خواهد بود.

 

ارزهای دیجیتال یک بازی طولانی مدت هستند

 

او ادامه داد که نقدینگی پایین، حجم پایین و نوسان کم (چیزی که در ماه‌های اخیر بازار شاهدش بودیم) که در نتیجه نبود سرمایه جدید کافی به وجود می‌آید، فضایی ایجاد می‌کند که برای جذب تکان‌های موقتی بازار یا تغییر احساسات سرمایه‌گذاران مقاومتی ندارد.

 

اسمیت اشاره داشت که ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، عرضه این ارز دیجیتال را خارج از تحت سلطه هرشخص، و به صورت غیرمتمرکز و یک ارز همتابه‌همتا ساخته که در سال ۲۱۴۰ به پایان می‌رسد. این چشم‌انداز بلندمدتی است که برای بیت کوین تعیین شده و آن را به عنوان یک نوآوری مطرح کرده است.

 

در هفته جاری تام لی، تحلیلگر مطرح بازار، به نقش اساسی موسسات و نهادها در ورود به این صنعت تاکید کرد و راه‌اندازی پلتفرم دارایی‌های دیجیتال بکت (Bakkt) از سوی گردانندگان بورس نیویورک را یک لحظه حیاتی توصیف کرد.

 

همانطور که اسمیت نیز به آن اشاره کرد، شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی که بیش از ۷٫۲ تریلیون دلار دارایی مشتریان را در اختیار دارد، اعلام کرد که کسب‌وکار ارزهای دیجیتال خود را راه‌اندازی خواهد کرد تا بستری امن، سازگار و راه‌حلی برای ذخیره‌سازی بیت کوین، اتر و دیگر دارایی‌های دیجیتال در سطح سازمانی ارائه خواهد داد.

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics