تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ضرورت توجه به تحولات بین‌المللی و طرح‌های دانش‌بنیان در ساماندهی بنادر

رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ رویکرد یکپارچه در عرصه بنادر و دریانوردی، ضرورت نگاه توامان آرمان‌گرایی و واقع گرایی در توسعه دریامحور را یادآور شد و افزود: ایده اصلی در چشم‌انداز ۲۰ ساله این است که کشور از ایران جغرافیایی به ایران تمدنی تغییر یابد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، علی مبینی دهکردی امروز در سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ رویکرد یکپارچه بین امور خرد و کلان در صنعت دریانوردی گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام بر آنیم تا به منظور تعیین جایگاه ایران در شرایط کنونی تحول جهانی و ظهور پدیده‌های تحول‌زای تکنولوژی خط مشی ایجاد کنیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ضمن اشاره به ضرورت تمرکز نهادهای دولتی بر بنادر، سواحل، جزایر، آب‌های سرزمینی و آمایش سرزمین، لزوم نگاه کلی به این موارد را یادآور شد و افزود: به منظور آنکه آمایش سرزمین شکل بگیرد، باید یکپارچگی در سیاستگذاری‌ها تقویت شود.

 

 

رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی همچنین بر لزوم توجه به جغرافیا و موقعیت ژئوپولتیک و نگاه توامان آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی در توسعه دریامحور تاکید کرد و گفت: این نگاه باید با زمینه‌های توسعه ملی پیوند پیدا کند.

 

دهکردی خاطرنشان کرد: آنچه امروز باید در ساماندهی بنادر مورد توجه قرار گیرد، چگونگی تحولات بین‌المللی و نیز طرح‌های دانش‌بنیان است.

 

وی همچنین نیاز اساسی به ایده محوری، انتخاب مسیر استراتژیک، تمدن‌سازی ملی و بهره گیری از ظرفیت‌های دریایی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: خط مشی‌هایی که برای توسعه باید به آنها توجه کنیم، راهگشای برون رفت کشور از وضعیت موجود خواهد بود.

 

رئیس کمیسیون امور زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه هم اکنون بیشترین زیرساخت‌های سخت افزاری و زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه در بندرعباس فراهم شد و بناست تا توسعه یابد، خاطرنشان کرد: در چشم انداز ۲۰ ساله ایده اصلی این است که کشور از ایران جغرافیایی به ایران تمدنی تغییر پیدا کرده که در این زمینه باید تفکر و زیرساخت‌ها فراهم شود.

 

دهکردی در پایان ابراز امیدواری کرد: موج توسعه اهم افزا چشم انداز فوق را محقق کند.

 

برگزاری ۶۰ ورک‌شاپ در همایش

محمدرضا الله یار، قائم مقام رئیس همایش سیزدهمین نمایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی نیز با اشاره به نوار ساحلی ۵۸۰۰ کیلومتری کشور در شمال و جنوب، لزوم توسعه پایدار، افزایش علم و دانش و تبادل تجربیات در عرصه بین‌المللی را یادآور شد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی طی ۲۸ سال گذشته با همکاری نهادها تلاش کرده است تا از طریق برگزاری همایش دو سالانه ICOMPAS بستر مناسبی را برای تبادل دانش فراهم کند.

 

وی با اشاره به حمایت معنوی ۱۷ سازمان بین‌المللی و ملی از این همایش از ارائه ۸۰ مقاله در سه سالن به صورت همزمان و نیز ۷۱ مقاله به صورت پوستر خبر داد و افزود: در این همایش نمایندگان ۴۰ کشور حضور دارند و ۶۰ ورک‌شاپ نیز برگزار خواهد شد.

 

قائم مقام رئیس همایش سیزدهمین نمایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی همچنین به برگزاری نمایشگاه جهانی همایش و رونمایی از چند طرح دانش‌بنیان اشاره و ابراز در این همایش از ماژول‌های پنجگانه نرم افزار PMO dynamic، محصول ملی اسکینر و محصول تقویت مخازن نفتی از دانشگاه علم و صنعت ایران و چند سازه دریایی دانش بنیان دیگر نیز رونمایی شد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics