تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نفت چند!؟

با توجه به این‌که حدود ۱۰ روز دیگر لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ از سوی دولت به مجلس تقدیم می‌شود، قیمت نفت در بودجه به‌دلیل تحولات بازار جهانی و اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران امسال از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، رییس سازمان برنامه و بودجه هفته گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره پیش‌بینی دولت برای قیمت نفت در بودجه سال ۱۳۹۸، خاطرنشان کرده بود: قطعا در این باره پیشنهاداتی مطرح شده و منابعی در قانون پیش‌بینی شده است اما همه دستگاه‌هایی که قیمت نفت را پیش‌بینی می‌کنند، برای سال ۱۳۹۸ یا ۲۰۱۹ میلادی، حداقل نرخ ۷۰ دلار را پیش‌بینی کرده‌اند اما خیلی کمتر از ۷۰ دلار برای بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم تا اگر با منابعی بیش از آن مواجه شویم، برای سایر مخارج از آن استفاده کنیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این در حالی است که سیدغلام‌حسین حسنتاش، کارشناس ارشد حوزه انرژی بر این باور است که قیمت نفت در سال آینده در محدوده ۷۰ تا ۷۵ دلار در نوسان خواهد بود.

وی به ایسنا توضیح داد که "پیش‌بینی من درباره قیمت نفت ۷۰ تا ۷۵ دلار است. البته فکر می‌کنم قیمت نفت برای بودجه ایران حدود ۷۰ دلار منطقی است. ضمنا متوسط پیش‌بینی حدود ۲۰ مرجع معتبر شامل بانک‌ها و موسسات معتبر بین‌المللی هم قیمت ۷۵ دلار برای نفت برنت است."

 

طلا  و سکه همچنان کاهشی پیش می‌رود

اما براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر امروز هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و هر عدد سکه طرح قدیم ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. همچنین نیم سکه دو میلیون تومان قیمت دارد، ربع سکه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز ۶۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

 

گوشی نمی‌خواهد ارزان شود؟

در حالی‌که افزایش نرخ ارز در ماه‌های گذشته،  باعث بالا رفتن قیمت گوشی شده است، اما با توجه به پایین آمدن آن طی هفته‌های اخیر و ثبات نسبی آن، قیمت گوشی‌ها همچنان افزایش چندبرابری دارد. البته وزیر ارتباطات وعده‌ پیگیری این مساله را داده است.

 

در چنین شرایطی اعلام شده است که ۱۰۰ هزار گوشی احتکار شده، توقیف شده و همچنین ۱۰۰ هزار گوشی در گمرک مانده است که در این راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اظهار کرده است که در صورتی که این گوشی‌های توقیف‌ شده به بازار تزریق شود با ‌توجه به تثبیت نرخ ارز، قیمت‌ها به وضعیت رضایت‌بخش نزدیک می‌شود.

 

افزایش ۹۱ درصدی قیمت مسکن در تهران

در آبان امسال متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۱ درصد افزایش یافت و آمار ارائه شده حاکی از سهم عمده خانه‌های ارزان‌تر و کوچک‌تر از معاملات انجام‌ شده در این مدت است.

 

این در حالی است که تعداد معاملات انجام شده طی این ماه ۶۹۰۰ فقره بود که نسبت به آبان ماه سال گذشته کاهش ۵۳.۶ درصدی و نسبت به ماه گذشته نیز کاهش ۲۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

 

قیمت ارز ثابت بماند

 نرخ دلار در هفته جاری ثبات نسبی خود را حفظ کرده و در شعب ارزی بانک‌ها در کانال  ۱۱هزار تومان قرار گرفته است. به گفته برخی فعالان اقتصادی، افزایش ناگهانی نرخ ارز در ماه‌های گذشته غیرقابل پیش‌بینی و بیش از حد تصور بود، بنابراین لازم بود که نرخ آن کاهش یابد. البته برخی از کارشناسان معتقدند که این روند نزولی بیشتر علت سیاسی داشته و پارامترهای اقتصادی چندان در آن موثر نباشد.

 

فعالان اقتصادی خواستار این موضوع هستند که نرخ ارز باز هم ثابت مانده یا حداقل با نوسانات کم پیش رود.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics