تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آخرین خبرها از وضعیت خرید و فروش سهام امید

معاون شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات آخرین وضعیت خرید سهام سرمایه‌گذاری امید توسط این شرکت را تشریح کرد و گفت: مسئولان باید اراده قوی‌تری برای خصوصی‌سازی و واگذاری واقعی شرکت‌های بانکی داشته باشند.

 

مرتضی علی اکبری، در پاسخ به اینکه خرید سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید به کجا رسیده و به نظر می‌رسد عرضه سهام این شرکت متوقف شده است؟ اظهار کرد: تا حدودی این وقفه درست است؛ چون بانک مرکزی تا پایان سال ۱۳۹۸ به بانک‌ها فرصت داده است. شرکت ما به‌ عنوان متقاضی خرید سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید هر آنچه لازم بوده ظرف هشت ماه گذشته انجام داده و همواره جلساتی با فروشنده برگزار کرده‌ایم که نشان از جدی بودن آن‌ها برای فروش سهام دارد اما در عمل با اتفاقی که منجر به نتیجه شود، روبرو نمی‌شویم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: قیمت کارشناسی آن‌ها همواره در چند مرحله افزایش‌ یافته و هم‌اکنون حدود دو برابر شده است. از طرفی فروشنده محدودیت در افزایش مدت اقساط و عدم کاهش وجه نقد اولیه را دارد که این موارد برای متقاضیان خرید برای یک معامله کلان محدودیت اساسی ایجاد می‌کند.

 

بخصوص اینکه ظرف چند ماه گذشته قیمت به دو برابر افزایش‌ یافته و در حال حاضر رقم ۷۰ درصد بهای سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید رقم قابل‌ ملاحظه‌ای شده است ولی در این خصوص از طرف فروشنده انعطافی مشاهده نمی‌شود.

 

به گفته او، در عرضه‌های سازمان خصوصی‌سازی و سایر عرضه‌کنندگان این انتظار بسیار طبیعی است که هر چه رقم یک معامله سنگین‌تر می‌شود وجه نقد اولیه کاهش و تعداد اقساط افزایش می‌یابد. ولی به نظر می‌رسد در این مورد انتظار خریداران برآورده نمی‌شود و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در این شرایط دچار تردید در خرید شده‌اند. بخصوص اینکه قیمت کارشناسی تعیین شده در اوج قیمت‌ها در تابلوی بورس چند مرحله افزایش یافته است.

 

معاون امور مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ادامه داد: اکنون که قیمت‌ها کاهشی شده اراده‌ای برای کاهش آن وجود ندارد. اصولا معتقدیم قیمت‌ها نباید طوری تعیین شود که در کوتاه‌مدت دچار نوسان شود.

 

ریسک خرید و فروش همیشه برای خریدار و فروشنده وجود دارد ولی آنچه باید ملاک باشد احساس برد - برد طرفین معامله است؛ در غیر این صورت بعدها ممکن است یکی از طرفین ناراضی، مشکلاتی پدید آورد.

 

علی‌اکبری گفت:‌ شرکت ما زمان زیادی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب سپری کرد. این نکته نیز قابل‌توجه است که معامله این سهام در این حجم با اقساط کوتاه‌مدت و رقم زیاد پیش‌پرداخت اولیه با شرایط اقتصادی موجود طبیعتاً نباید مشتری جدی داشته باشد و به نظر می‌رسد مسئولان باید اراده قوی‌تری برای خصوصی‌سازی و واگذاری واقعی شرکت‌های بانکی داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات مبالغی که برای خرید شرکت سرمایه‌گذاری امید تدارک دیده بود را معطل نخواهد گذاشت و درصورت لغو خرید این شرکت، منابع خود را برای سرمایه‌گذاری‌های دیگری صرف خواهد کرد که در این صورت منابع دیگری باقی نخواهد ماند که صرف خرید سهام سرمایه‌گذاری امید شود.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics