تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

لزوم به‌کارگیری استادان جوان، به‌روز و با انگیزه در دانشگاه هنر

به روز نبودن سرفصل‌های دروس هنری، به روز نبودن برخی از استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه هنر، لزوم به کارگیری و دعوت استادان جوان به روز و با انگیزه به شکل‌های مختلف از جمله به صورت حق التدریس، مواردی بود که در نشست دو ساعته جمعی از دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه هنر مطرح شد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، دانشگاه فضایی است که باید شرایط رشد همه جانبه دانشجویان را فراهم آورد؛ نمی توان انتظار داشت بدون وجود دانشجویانی فعال،مطالبه گر و مشارکت جو که در شناسایی، بیان و رفع مشکلات موجود در دانشگاه خود شریک هستند، سطح مطلوب به دست بیاید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همواره دانشجویان را به بیان مسائل و مشکلات فراخوانده اند و از آنها برای پی گیری رفع مشکل دعوت کرده اند.
مقام معظم رهبری نیز همواره در بیانات خود در دیدارهای دانشجویی، مطالبه گری را حق اصلی دانشجویان خوانده اند و پی گیری این مطالبات را مسئله ای مهم رو به آینده معرفی کرده اند.

 

در همین راستا دفتر ایسنای دانشگاه هنر در روزهای اخیر نشستی را با حضور دبیران انجمن های دانشجویی این دانشگاه برگزار کرد که در این نشست 8 نفر از دبیران انجمن های فعال در دانشگاه هنر حضور داشتند و در آن به بیان مهم ترین دغدغه های خود در مورد رفع مشکلات صنفی و آموزشی در دانشگاه هنر پرداختند.

 

محمد حسین پورابولی دبیر انجمن علمی بازیگری و کارگردانی، علی صابر الشعرا دبیر دهمین جشنواره مونولوگ، رها امیر فضلی دبیر انجمن علمی سینما، فخرالدین سعادت زاده دبیر انجمن علمی طراحی صحنه، سارا حنیف دبیر انجمن علمی انیمیشن، هادی ابراهیمی دبیر انجمن علمی عکاسی، محمد حسین اثنی عشری دبیر کانون نمایش، محمد رضا بهرامسری عضو انجمن بازیگری و کارگردانی حضور از جمله دانشجویانی بودند که در این نشست حاضر بودند.

 

در این جمع صمیمی هر یک از حاضران به بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در مورد مسائل و مشکلات دانشگاه هنر پرداختند.

 

هر چند نوعی نا امیدی از بهبود اوضاع و سرخوردگی در سخنان برخی از دانشجویان احساس می شد، اما در مجموع عناوین مطالبات دانشجویی که توسط دانشجویان حاضر در جلسه بیان شد، نشان از این بود که این افراد با کاستی‌های موجود آشنا هستند و به دور از جوسازی ها و جبهه گیری های غیر منطقی و احساسی، خواستار رفع مشکلات موجود در دانشگاه هنر هستند.

 

«به روز نبودن سرفصل های دروس هنری، به روز نبودن برخی از استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه هنر، لزوم به کارگیری و دعوت استادان جوان به روز و با انگیزه به شکل های مختلف از جمله به صورت حق التدریس، لزوم ارزیابی مداوم استادان حاضر در دانشگاه، عدم وجود برنامه‌های فرهنگی و فوق برنامه موثر، عدم وجود دوره های کارآفرینی و آشنایی با بازار کار در رشته‌های هنری، لزوم کارآمد سازی و چابک سازی سیستم اداری دانشگاه، لزوم ایجاد ارتباط دانشگاه با سازمانها و مراکز مرتبط با فعالیت های فرهنگی و هنری، پیشنهاد جذب فارغ التحصیلان دانشگاه هنر به عنوان هیات علمی و کارمند در این دانشگاه ، عدم وجود اردوهای دانشجویی، نبود ترم آموزشی تابستان، پراکندگی جغرافیایی دانشکده ها و در نتیجه پراکندگی محل برگزاری کلاس ها، نبود فضاهای کارگاهی مورد نیاز رشته های هنری، فرسودگی تجهیزات فعلی و به روز نشدن امکانات و تجهیزات آموزشی و کارگاهی در دانشکده ها و گروهای مختلف، عدم وجود جشنواره های متنوع دانشجویی، لزوم ایجاد ارتباط دانشگاه هنر با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه مرتبط با آن و...» از جمله موضوعات و مسائلی بودند که اعضای حاضر در نشست و دبیران انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه هنر مطرح کردند.

 

در این نشست قرار شد طی میزگردهای این مطالبات دانشجویی به بحث و بررسی گذاشته شده و نتایج آن در اختیار مدیران دانشگاه قرار گرفته و در خبرگزاری دانشجویان ایران نیز منتشر شود.

 

آنچه مسلم است مطالبات و انتظارات دانشجویی کاملا به حق بوده و شامل حداقل امکانات آموزشی، فرهنگی و صنفی مورد نیاز برای تحصیل در یک رشته هنری می باشد و انتظار می رود با وجود روحیه اصلاح طلبی و انگیزه بالای دکتر سلطانی رئیس دانشگاه هنر و معاونان و دانشکده ها و مجموعه مدیران این دانشگاه از مشارکت دانشجویان در بیان مشکلات،ارائه راهکار و حل آنها با کمک خود ایشان استقبال نمایند و تمام امکانات و توان دانشگاه هنر را برای ارتقای وضع موجود این دانشگاه به کار گیرند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics