تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دولت حقوق بازنشستگان را تا 50 درصد افزایش دهد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: با توجه به اینکه ارزش پول ملی به یک‌سوم تنزل و همچنین قدرت خرید مردم کاهش یافته لذا افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان واقعا کارساز نیست؛ لذا دولت باید حقوق بازنشستگانی که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند، حدود 40 تا 50 درصد افزایش دهد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسات اقتصادی چندماه اخیر در کشور گفت: همه واقفیم اتفاقاتی که در چند ماه اخیر رخ داد باعث افت شدید ارزش پول ملی و همچنین ایجاد تورم حداقل 40 درصدی را به همراه داشته است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

دکتر "محمدمهدی زاهدی" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه ارزش پول ملی به یک‌سوم تنزل و همچنین قدرت خرید مردم کاهش یافته لذا افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان واقعا کارساز نبوده؛ لذا دولت باید حقوق بازنشستگانی که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند، حدود 40 تا 50 درصد افزایش دهد.

 

زاهدی در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت نیز عنوان کرد: دولت بایستی حقوق کارمندان دولت را متناسب با حقوق دریافتیشان افزایش دهد و حداقل افزایش حقوق را 20 درصد در نظر بگیرد.

 

وی ادامه داد: به‌طور مثال کارگری که اکنون ماهیانه یک میلیون و 500 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند، با افزایش 20 درصدی حقوق وی به یک میلیون 800 هزار تومان خواهد رسید، سوال اینجاست که آیا این حقوق کفاف زندگی این کارگر که باید اجاره خانه نیز بدهد، را دارد؟ اصلا چنین امکانی وجود ندارد، بنابراین حقوق‌ها باید بین 20 تا 50 درصد افزایش پیدا کند تا بخشی از مشکلات بوجود آمده در کشور، جبران شود.

 

با توجه به اینکه برای طرح استیضاح وزیر به امضای حداقل 10 نفر از نمایندگان نیاز است لذا مطمئنا از این لیست امضاکنندگان 10 نفر باقی خواهند ماند، بنابراین طرح استیضاح وزیر علوم حتمی است.

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به دلایل استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره و اظهار کرد: ضعف مدیریت در سطح کلان در دانشگاه‌های مطرح کشور، مباحث بودجه‌ای از جمله بودجه پژوهشی، بودجه تجهیزات و ...، درست اجرا نشدن برنامه آمایش سرزمینی در حوزه آموزش عالی از مهم‌ترین دلایل طرح استیضاح وزیر علوم هستند.

 

وی در خصوص رتبه‌بندی معلمان نیز به ایسنا گفت: عصر دیروز 11 آذرماه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این خصوص جلسه‌ای برگزار و مقرر شد دستور رتبه‌بندی معلمان به هیات دولت ارسال شود اما دولت در حال حاضر بودجه را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

 

زاهدی اضافه کرد: حدود 2000 میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت پیش‌بینی شده که ما معتقدیم این بودجه برای اجرایی شدن این طرح بسیار کم بوده و امیدواریم قبل از آنکه لایحه بودجه به مجلس ارائه شود، این بودجه افزایش یابد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics