تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تشکیل سرای نوآوری آزاد انرژی و مواد/تفکیک معاونت‌های آموزشی علوم مختلف در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به یک اقدام دانشی و یک اقدام عملیاتی واحد تهران‌جنوب در حوزه مواد و انرژی اشاره و تأکید کرد: در حوزه آموزش، با نگاه معاونت علوم انسانی، مهندسی یا پزشکی به هر یک از این علوم توجه خواهیم داشت.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، محمدمهدی طهرانچی در حاشیه افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه انرژی و مواد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی از نخستین واحدهایی‌ است که در قالب "برنامه‌های علمی" دانشگاه شروع به کار کرده است، گفت: این واحد سند متقنی را در ساماندهی نظام موضوعات حوزه انرژی و مواد ترسیم کرده و شورای راهبردی متشکل از دانشگاه و صنعت را تشکیل داده است. 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: امروز مفتخریم که این برنامه علمی با صدها زمینه پژوهشی منسجم و با هدف رفع چالش‌های پیش روی حوزه مواد و انرژی تنظیم شده است. 

 


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در قسمت دوم، "سرای نوآوری آزاد انرژی و مواد" در واحد تهران‌جنوب تشکیل شده و ساختمان مناسب به آن اختصاص داده شد. 


طهرانچی همچنین یادآور شد: طرح "مدرسه مهارت" و "مدرسه شایستگی" برای دانشجویان آماده عملیاتی شدن است. 


وی اضافه کرد: در کنار این‌ها از همه کنش‌گران فعال حوزه انرژی و مواد دعوت شده که در سرای نوآوری مستقر شوند و بستری برای تبادل عرصه علم و عمل فراهم آورند. 

 

تفکیک معاونت‌ها در حوزه آموزش

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نگاه جدید در حوزه ستادی این دانشگاه، اهتمام خاص به حوزه علوم پزشکی را یادآور شد و اظهار کرد: در این راستا، معاونت علوم پزشکی که به صورت منسجم آموزش و پژوهش تحصیلات تکمیلی در آن حوزه را اداره کند، در نظر گرفته شده است. 


طهرانچی همچنین از در نظر گرفتن معاونت علوم انسانی برای توجه ویژه به عرصه علوم انسانی و هنر و راهبری آن خبر داد و افزود: حوزه علوم پایه و فنی و مهندسی نیز معاونت خود را دارا خواهد بود. 
 

وی خاطرنشان کرد: در کنار این، بحث معاونت فناوری و نوآوری هم به عنوان نگاه مستقل و توسعه مستقل در این حوزه را در دانشگاه آزاد دنبال خواهیم کرد تا دانشگاه از رویکرد آموزشی خود به رویکرد بسترسازی برای اشتغال دانش‌بنیان تغییر جهت دهد.


رئیس دانشگاه آزاد تشریح کرد: در صف‌ها معاونت آموزشی و پژوهشی داریم. همان‌طور که ذیل معاونت علوم پزشکی، آموزش علوم پزشکی و پژوهش علوم پزشکی دیده شده، در ذیل معاونت علوم انسانی نیز حوزه آموزش و پژوهشی ترتیب داده خواهد شد.
 

طهرانچی تاکید کرد: جنس علوم انسانی و نوع رویکرد آن با مهندسی فرق دارد. به همین خاطر اگر آموزش و پژوهش مهندسی و علوم انسانی را یکی بگیریم، جفا در حق علوم انسانی خواهد بود. 



وی یکی از عوامل اجرا نشدن طرح‌های تحولی در حوزه علوم انسانی را نبود ساختار و ساز و کار مناسب برای آن دانست و گفت:  آموزش در ذیل آموزش عالی و با نگاه معاونت علوم انسانی، علوم مهندسی یا علوم پزشکی. مطرح خواهد بود، ضمن آن‌که واحدهای استانی در معاونت‌های آموزشی و پژوهشی کار خود را صورت‌گرایانه انجام خواهد داد و در ستاد نیز محتواگرایانه به مسائل نگاه خواهد شد. 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics