تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

از داد و ستدهای خارجی چه خبر؟

آخرین وضعیت مبادلات در تجارت خارجی نشان از صادرات بیش از ۱.۸ میلیارد دلاری در یک روز دارد. چین در صدر کشورهای طرف واردات و صادرات قرار است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، بررسی آخرین وضعیت تجارت خارجی ایران در روز گذشته (دوشنبه) از این حکایت دارد که حدود یک میلیارد و ۸۴۵ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۳۲۷ دلار صادرات انجام شده است. چین، ترکیه و عراق سه کشور اولی هستند که عمده صادرات به آنها انجام شده است. در بین کالاهای صادراتی ایرانی گاز طبیعی مایع شده و همچنین دو محصول پتروشیمی (پلی اتیلن و متانول) سه کالای اول هستند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

اما در مقابل حدود ۱۶۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۷۷۲ دلار واردات در روز دوشنبه هفته جاری انجام شده که چین، امارات و ایتالیا در صدر کشورهایی قرار دارند که از آنها کالا وارد شده است. واحدهای هواساز، اجزا و قطعات توربین‌های بخار و همچنین اکسید آلومینیم سه کالای اول وارداتی هستند.

 

طبق اعلام گمرک، در بخش سوم تجارت خارجی و در حوزه ترانزیت نیز حدود حدود ۱۶ میلیون و۱۲ هزار و ۴۷۲ دلار کالای ترانزیتی ثبت شده است.

 

چین، امارات و عراق سه کشور اول محل کالاهای ترانزیتی بوده و روغن سبک، گوگرد و وسایل نقلیه در صدر این تجارت قرار گرفته اند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics