تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای برای تبدیل‌شدن به دانشگاه کارآفرین راهی طولانی دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای راه بسیار طولانی برای تبدیل‌شدن به دانشگاه کارآفرین و در تراز دانشگاهی بین‌المللی و حتی داخلی دارد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، احمدرضا مهدی روز شنبه، ۱۷ آذرماه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان ابر دانشگاه بیش از ۴۰ درصد دانشجویان تمام وقت وزارت علوم را میزبانی می‌کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی اظهار کرد: حدود ۸ درصد از کل اعتبارات و بودجه آموزش عالی در حوزه وزارت علوم مربوط به دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: باید هم اکنون بودجه این دانشگاه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان باشد، در حالی که در بهترین حالت زیر ۶۰۰ میلیارد تومان است.

 

مهدی تصریح کرد: دانشجویان برای ساختن کشور نیازمند دانش و آموزش با کیفیت هستند که در این راستا به کارگاه‌های پیشرفته نیاز داریم، سطح تجهیزات آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های این دانشگاه با نیازهای امروز جامعه قابل مقایسه نیست.

 

وی ادامه داد: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای برای دانشگاه شدن به معنی واقعی حداقل یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و تجهیزات می‌خواهد، در صورتی که در بهترین حالت ما می‌توانیم سالی ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زمینه تجهیزات به‌روز برای کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها داشته باشیم.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان اینکه ستون هر دانشگاهی تعدادی اعضای هیات علمی است، عنوان کرد: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم اکنون و در بهترین حالت ۱۵۰۰ عضو هیات علمی داریم، در صورتی که باید برای استاندارد حداقلی بیش از ۵۰۰۰ عضو هیات علمی جذب کنیم.

 

مهدی تاکید کرد: ۲۰۰هزار دانشجو در ۱۷۵ شعبه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور مشغول تحصیل هستند که متاسفانه تنها یک میلیارد تومان به عنوان بودجه فرهنگی به این دانشگاه اختصاص داده شده است.

 

وی اضافه کرد: امکانات و اعتبارات در نظر گرفته شده برای تامین غذای دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کفاف نمی‌کند، چرا که هم اکنون هزینه‌های این بخش افزایش یافته است. سالانه ۵۰ میلیارد تومان مواد غذایی توزیع می‌شود که امسال حداقل باید ۵۰ درصد به این میزان اضافه شود. اعتبارات ورزشی این دانشگاه خیلی کم است.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics