تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ایجاد بستر آنلاین برای شبکه سازی علم و فناوری در جهان اسلام

در نشستی که با هدف گردهمایی دانشمندان جهان اسلام برگزار شد به موضوع ایجاد بستر آنلاین شبکه­ سازی علم و فناوری در جهان اسلام تاکید شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری  مهر به نقل از بنیاد مصطفی(ص)‌، چهارمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی در برج نمادین دانشگاه سلطان قابوس برگزار شد. در این نشست ۸۰ دانشمند در حوزه سلامت، انرژی و آب به صحبت و گفتگو پرداختند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رسول دیناروند، دبیر اجرایی چهارمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی در اختتامیه این نشست گفت: طبق مباحث گسترده پیرامون وضعیت تحقیقات و توسعه در مراکز علمی و تحقیقاتی، نظرات و پیشنهاداتی در راستای همکاری ­های علمی و فناوری میان کشورهای اسلامی و فراتر از آن عنوان شد.

 

ایجاد بستر آنلاین به عنوان جایگاهی مناسب به منظور شبکه ­سازی در همکاری­های علم و فناوری، به اشتراک­ گذاری و انتشار اطلاعات، شکل­ گیری وقف با هدف سرمایه­ گذاری برای فعالیت­ هایی فراتر از قابلیت ­های امروزی از مواردی هستند که قرار است در اولویت قرار بگیرد.

 

همچنین به اشتراک­ گذاری تحقیقات و زیرساخت ­های مربوط به تحقیقات و توسعه، پشتیبانی از برنامه ­های مربوط به بورس تحصیلی با حمایت مالی موسسات و بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، افزایش آگاهی و دانش عمومی در کشورهای اسلامی، تشکیل هیئت مشاوره بین ­المللی برای بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، ارتقای سطح توازن جنسیتی و ارائه تحقیقات دانشمندان جوان در جلسات و پروژه ­های تحقیقاتی، حمایت از برنامه های سرپرستی توسط دانشمندان برجسته برای دانشجویان جوان، تسهیل در بکارگیری علم و فناوری در خدمت به جامعه از جمله مواردی هستند که قرار است در اولویت برای همکاری ها قرار بگیرد.

 

اعطای جایزه به به پژوهشگران جوان

برندگان جوایز چهارمین نشست استپ، جوخا عبدالله الکلبانی، برای ارائه پروژه در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات، آمال بتی­العبری، در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات و خدیجه سعید­الرشیدی، در حوزه فیزیک بودند.

 

شرکت ­کنندگان چهارمین نشست استپ از بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و دانشگاه سلطان قابوس برای برگزاری این رویداد و ایجاد فرصتی برای گردهمایی دانشمندان جهان اسلام در راستای آینده علمی بهتر در کشورهای اسلامی قدردانی کردند.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics